onsdag 28 september 2011

eurodisco och pipa

Tjajohanhär.

Var: Ligger i soffan
Varför: Trött

Känns som om det var längesen jag kunde komma hem från jobbet och bara göra ingenting, men när jag tänker efter så är det nog inte så.
Vi har städat lägenheten och stylat för fullt nu i ca en vecka, allt för att göra den så attraktiv som möjligt till försäljning. Den ska ut på hemnet nästa vecka så nu får vi hålla tummarna, så får vi se var vi hamnar..

Snart ska vi ta en weekend i Berlin någon som har varit där och kan ge några tips ?

Som sagt ligga i soffan, tvn på i bakrunden, Spotify Run away - Real mcCoy i högtalarna eurodisco är en helt jävla smaklös fantastisk musikgenre, intressant att betrakta den nu efter ett par år på nacken.( undrar om de syftar på Dr McCoy från Star Trek TOS?R.I.P)
Jag hittade en bra eQ plugg till spotify idag Equalify så nu kan jag få det att låta lite mindre burkigt, och en filt på magen har jag med, är det såhär det är att vara pensionär? men som pensionär kan man ju gå runt och vara lite salongsberusad också ioförsig.
Jag ser fram emot min pension, jag kommer vara en hyttande-med-näven gubbe med en sofistikerad kronisk åkomma att använda idiomatiska uttryck. och kvällarna ska jag tillbringa i mitt bibliotek rökandes på min pipa och dricka min wiskey under min gröna lampa.

Snart ska jag/vi kolla in nya serien "Bron" på 2:an, ska vara ett samarbete mellan Sverige och Danmark jag får återkomma om det är något värt att titta på.

Annars kör jag på med pulver aaah just det ja, jag har ju blivit nyfrälst på WordFued så om det är någon som lirar det så lägg till mig; ason011







2 kommentarer:

  1. haha! Min gamla gamla gubbe!

    Whiskey, pipa och gröna lampor. Undrar hur det hänger ihop med vår nya hälsosamma livsstil? Funderar också på att du inte nämnde chips...

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen29 september 2011 kl. 06:17

    fint och fylligt inlägg Johan!
    Avslappnad och ingen längtan efter ett visst livsmedel...tror att du kommit över det nu.
    ser framemot att tillbringa tid i ditt bibliotek medelst läsning och en o annan whisky.
    till sorken kan jag säga att en lite whisky är lchf och ökar fettförbränningen..fröken borde prova det istället för rödvin som ger viktuppgång!
    coachen

    SvaraRadera