måndag 12 september 2011

Sent är vad det är

Hej på er!
Efter en liten påminnelse så satte jag igång datorn och ska nu skriva dagens blogginlägg :)

Ikväll har jag och mamma varit på badhuset och simmat 1200 meter. Det gick bra, men jag hade lite ont i nacken efteråt. Bastede en liten stund och sen gjorde vi oss i ordning och åkte. Kändes riktigt bra att simma så det lär bli en fortsättning på det.
Efter simningen så åkte vi och käkade varsin kebabsallad. Smakade bra.
Imorgon blir det simning igen..eller kanske snarare plaskning för då är det dags för babysim med lilla Nova. Jättemysigt!

Känner att jag är lite tom i huvudet nu ...eftersom jag hade glömt bort att jag skulle skriva. Tänkte på det förut, innan badet men så ville jag skriva efter badet och då hade det lixom gått för långt för att jag skulle komma ihåg det.

Jag kan ju skriva här oxå att jag är helnöjd med min viktnedgång den här veckan. Hoppas att få se liknande resultat nästa vecka. Har börjat fundera på om jag äter för lite. Är rädd att det ska få motsatt effekt, alltså att jag ska gå upp i vikt...än så länge har jag ju inte gjort det, men tänk om jag gör det? Mycket tankar är det som snurrar i skallen. Jag har även haft drömmar om att jag köper godis som jag sen ger bort för att jag får sån ångest. Drömde att jag åt en persikohalva som ligger i sockerlag. Fick jordens ångest i drömmen *haha* Snacka om att man är påverkad.
Gjorde en panacotta igår med hallonessens och hallon ovanpå. Blev rätt så gott faktiskt. Kändes lite lyxigt att äta, så det lär det bli fler gånger. Har även rabarber och slatlakritsessens hemma som jag ska prova att göra panacotta med. Kan det bli gott tro?

Nä nu har jag "babblat" klart för denna gång. Nästa måndag ska jag vara mera förberedd.

Ps. Tack Sorken för påminnelsen <3 Ds.

Kram Elin

1 kommentar:

  1. Tips från Coachen13 september 2011 kl. 13:48

    Hur kom du fram till att du äter för lite?
    Om du vill behålla din gamla matchvikt..ja, då äter du för lite, eller hur?
    Din viktkurva bevisar för alla att du följer din LCHF med stabil nedgång!
    Om du helt modigt konfronterar din rädsla, då kan du köpa godis för att ge till nån annan. Det som kommer att hända är att i samma stund som du betalt kommer en avslappning och trycket lättar...det är ju bara det som det hela handlar om..sen har du inget behov av att äta det! "Tricks of the mind..."
    Simma vidare!
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera