söndag 18 september 2011

Sorken reflekterar

Då har 4 veckor avverkats i denna tävling. Det har gått ganska fort tycker jag. Känns som att det börjar bli en vana nu och inte en utmaning. Att göra en förändring av sin livsstil är inget man gör på en vecka och inte på fyra veckor heller. Jag längtar att få träffa oss alla om 14 veckor när tävlingen är slut. Det ska bli kul att höra hur vi ser tillbaka på denna tiden.

Denna veckan har jag varit på AW och druckit vatten och kaffe. Inget vin här inte. Det är inte värt det efter förra viktuppgången.

Jag har som sagt inte skött mig vad gäller promenader, och har ändå gått ner 1,8kg. Det känns ju bra. Denna veckan som kommer tänker jag återgå till rutinerna med fyra timmars träning i veckan. Jag har ju signat upp mig på en boxningskurs som börjar den 30 oktober och då vill jag ha fått upp lite mer flås!

33,6 kg har vi nu gått ner tillsammans. För att köra en favorit i repris så motsvarar detta;

  • 33 st mjölkpaket
  • 6600 kopieringspapper
  • 16,8 paket vetemjöl
  • 1,3 säck betong
  • 5,5 st pulversläckare
  • 11 nyfödda bebisar
  • 112 chipspåsar
  • 1328 skivor skogaholmslimpa

  • Kantareller för 6700:- (om det kostar 199 kr kg.)
  • Kaffe för 3025 kr (Om det kostar 45 kr paketet)
  • Godis för 2655 kr (Om det kostar 79 kr kg.)
  • Ostbollar för 2420 kr (om det kostar 22 kr påsen)
Bra jobbat allihopa! Och äntligen Bettan var det din tur att vinna veckans tävling!!



2 kommentarer:

  1. Tips från Coachen18 september 2011 kl. 21:55

    Vilken fin reflektion över förlorade kilon, roligt att läsa!
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Mycket duktigt att dricka enbart kaffe och vatten på AW.
    Kul oxå att läsa om alla viktjämförelser :)
    Kram

    SvaraRadera