söndag 11 september 2011

Sorkens veckorapport

Ja, då har ännu en vecka i denna tävling avverkats! Till skillnad från föregående vecka så visas ett minus på vågen som jag borde vara nöjd med, men ändå så hade jag hoppats på ett lite större minus på vågen. Framförallt med tanke på vad vågen visade igår. Men det var igår det och idag väger jag ett kilo till.  Jag tror att jag måste sluta tjuvväga mig!

Helgen har haft många frestelser. Vi har varit i Norrköping och Nova hade sitt namnkalas. Det var en mycket lyckad tillställning och det bjöds på smörgåstårta, tårta och hemmagjorda munkar med glasyr. Elin, Pierre och Bettan har stått i köket och slitit hårt. Vilken tur att de hade gjort en LCHF smörgåstårta som dessutom var väldigt väldigt god! Sötsakerna lät jag de andra dela på, så det gick ju bra!

Jag funderar mycket på motion just nu, hur mycket jag ska träna, vad jag ska träna och hur jag ska hinna med allt! Just nu powerwalkar jag ca 4 timmar i veckan, och det känns som att jag borde utöka detta med ett eller två styrkepass i veckan. Om sju veckor börjar boxningen som jag anmält mig till och då behöver jag ha fått upp flåset lite till och lite muskler hade inte skadat.

Men sen så kommer veckan och tiden räcker inte till. Det är jämt något som ska göras efter jobbet och jag är inte morgonpigg så det är inte ett alternativ att morgonträna.

Jag ser iaf. fram emot att börja boxas! Det är den roligaste träningsformen och är dessutom väldigt allsidigt!

Nu väntar vi på alla inrapporteringar för att se veckans viktnedgång. Nästa vecka hörs vi igen och då hoppas jag på att visa ännu mera minus på vågen!

Vi hörs nästa vecka!

1 kommentar:

  1. Tips från Coachen11 september 2011 kl. 19:37

    Grattis till nedgång! Bra jobbat.
    Har funderat lite kring dina frågor och har några ideer.
    En kortpromenad på lunchen; Långvinkelsbacken upp och sedan tillbaka till jobbet? 20 min.
    Löparband i källaren för PW nu när det är både mörkt och regnar hela tiden?
    Direkt till Gymmet efter jobbet, där Johan väntar och så kör ni var sitt pass? detta kräver att du laddar med proteindrink med lite fett i innan du sticker från jobbet. Då kommer ni hem samtidigt och kan äta sedan i lugn och ro!
    Sist men inte minst: Simhallsbadet 2gg/vecka, det tar garanterat, ta med Johan.
    Egentligen handlar det mest om att ni ska hitta ett sätt att motionera tillsammans ett par gånger i veckan utöver det andra. Skapa en miljö som gör motionen naturlig!
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera