måndag 24 oktober 2011

10:e måndagsrapporten!

Hej och hå vad det går!

Jag pratar ju så klart om tiden, den går snabbt. Viktnedgången går allt annat än snabbt just nu. Visserligen ska det ju inte gå snabbt, men det kan ju va kul om det går neråt iallafall.
Hade tänkt försöka mig på det här med fakiren. För er som inte vet vad det innebär så ska det visst innebära att man typ enbart käkar kött och bea-sås i kanske två veckor (?). Då måste det hända saker på vågen. Min fråga är då till coachen om man får käka ägg och majonäs ändå? Känns lite halvjobbigt att käka kött och sås till frulle. Jag har nämligen ätit det idag. Så gott! Värsta ägg-tjejen är vad jag är.
Blir jobbigt om jag föräter mig på det.

Nova har börjat krypa (åla sig) nu! Hon har kunnat ta sig framåt en längre tid i sängen genom att "ploga" sig fram, men nu går det bra utan att huvudet är i :). Så underbart söt är hon! Snart kommer hon springa omkring och när den tiden kommer så kommer jag och Pierre inte få en lugn stund och tänk att jag längtar ändå :). Älskade lilla unge!

Imorn är det dags för babysim igen och det är alltid lika mysigt. Alltid har jag en trött liten ängel i bilen på väg hem efteråt. Tänk om jag kunde komma iväg och simma lite mer än bara på babysimmet. Det ger inte så himla mycket motion tyvärr. Varför kommer jag inte iväg? Är det för att man inte vill tillräckligt? Nåt måste det ju va.


Nova dyker :)

(en stund senare)

Mina blogginlägg har en tendens att ta ett tag att göra klart. Jag blir nästan alltid avbruten, men det gör absolut inget. Nu har iallafall lilla skatten somnat igen. Man blir trött av att krypa omkring på golvet och "springa" omkring i gåstolen. 
Jag ska ut och gå en promenad med granntjejen här om ett tag när Pierre kommit hem från jobbet. Pierre slutar nu kl fyra, men jag bad honom åka till affären och köpa kött åt mig. Haha det låter lite äckligt att säga tycker jag. "KÖP KÖTT" 

Granntjejen heter Lisa och är hur go som helst. De har oxå en liten bebis. Han är 6 veckor yngre än Nova så  de kommer nog ha mycket kul när de växer upp.

Nu tycker jag att det här inlägget inte kan bli så mycket roligare så jag får nog avsluta min rapport här och nu.
Hoppas ni andra har det bra! 


KRAMAR ELIN



4 kommentarer:

  1. Tips från Coachen24 oktober 2011 kl. 16:36

    Heja Nova!
    vilken söt liten simmerska! EN sportig i familjen...hahaa, förresten så syns det på bilden att du har gått ner vikt!
    Jaa, du kan äta ägg med majonnäs! Inga kolhydrater där så gör din egen fakir! Citronmajönnäs är riktigt gott!
    Lycka till!
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Hej Elin! Idag kan jag kommentera! Men det går visst inte inne på din sida. Vad duktig hon är lilla Nova! Hon kanske blir en simmerska =). Dt där Fakiren hade jag aldrig hört talas om förut. Det är ju tråkigt när det helt plötsligt stannar upp. Men det är väl perioder kanske. Du har ju gått ner mycket tycker jag. Men jag fortsätter heja på dig! Heja Heja!! kram Mikaela

    SvaraRadera
  3. Vilket roligt inlägg och vad härligt att se Nova bada. Jag saknar min kompis! Snart får jag träffa henne igen, om ett par veckor!
    Hon har blivit så stor!
    Du e grymt duktig! Hoppas det går bra med fakiren!

    Puss å kram

    SvaraRadera
  4. Får se om det går att uppdatera nu...har lite problem med det oftast så om jag kan nu så vill jag passa på att säga att jag läser ofta och vill skriva mer än vad som syns.Men det funkar oftast inte för mig:( Vilken spännande diet du ska ge dig på..har jag aldrig hört talas om. Kött o Bea i all ära,men hela tiden..lycka till..kan ju inte annat än bli bra:)

    Lilla fisken i vattnet då..så härligt!! Hoppas ni ska gå nästa termin också för det blir bara roligare med de små liven i vattnet även om det blir jobbigare i omklädningsrummet när de rör på sig och kan springa iväg. Man är svettigare efter duschen om man säger så haha;)

    Hoppas vi kan ta o ses snart..en kött o bea lunch låter ju inte helt fel*blink blink*

    Kram och hejja hejja Elin!!! Anna

    SvaraRadera