lördag 1 oktober 2011

lördagsbloggen

hejsvejs..
jag har lite problem med datorer, fasen jag skrev till Elin och hade telefon kontakt med henne och jag gjorde som hon sa.
ÄNDÅ FÖRSVANN ALL TEXT....SKIT

Jag har i alla fall bestämt mig att just nu avvaktar jag med LCHF metoden, har lånat en bok av Annika Dahlqvist och måste erkänna att det låter vettigt, har bara problem med att äta fett...så jag försöker ta bort mer
knäcke och rallarbröd...men jag tycker att en sak som hon skriver i boken ger så fel signaler : hon avråder
motion  eftersom det bara skapar hunger ????

Har varit på en Ålandstripp med mina kollegor vi blev en ganska stor grupp ca 30, har ätit gott druckit gott dansat och skrattat mycket...är trött idag men skönt trött.

Underbart väder satt på däck hela hemresan vi har en sån underbar skärgård.
Snart kommer Hans, vi ska ut till  Rönö med husvagnen, den ska magasineras där.

Imorgon blir det en lång skön skogspromenad med fika med, östgöta eller sörmlandsleden..

Ha en skön helg..puss o kram

1 kommentar:

  1. Tips från Coachen2 oktober 2011 kl. 14:30

    Motion skapar hunger oavsett vilken kost du äter, det är så kroppen fungerar.
    Energin tas först från kolhydrater- sedan fett-sist från protein.
    När du minimerat kolhydraterna ställer kroppen in sig på fettförbränningen. Det tar längre tid i början av omställningen. därför kan man bli trög, svag och matt under övergångsperioden, orkar inte riktigt motionera. Detta försvinner när omställningen är klar och sedan märker du inget. om du då äter till exempel sockerkaka blir du hög, sockerberusad med påföljande abstinensbesvär i form av diverse sug. Jag vet att denna doktor avrådit extremt överviktiga personer från motion i början av lchf. på denna blogg finns ingen som tillhör den kategorin så det behöver du inte lyssna till.
    Motion betyder att du ska få upp pulsen och svettas, annars kallas det söndagspromenad- ingen effekt.
    kram
    coachen

    SvaraRadera