måndag 31 oktober 2011

Måndagsrapporten

God eftermiddag på er!

Nu sitter jag här i skräddare på köksstolen och känner mig faktiskt lite halvsmidig som faktiskt kan sitta såhär *haha* det kunde jag inte lika lätt när jag var 10 kilo tyngre. Jag har haft besök här hemma och har därför inte lämnat in min rapport tidigare. En av våra fina läsare har varit här (Anna) med sin söta dotter Noomi Li. Det va mysigt att träffa dom igen för nu var det ganska länge sen. Jag försökte mig på att göra kladdkakemuffins ala lchf. Eftersom jag glömde bort att det stog att de skulle stå kallt i ett par timmar så blev det ju inget vidare bra. När man la upp den på tallriken såg det mera ut som en hög med bajs istället för nåt annat. Konsistensen kändes som vattnig/gryning pudding eller nåt *blä*. Synd, för smaken va god ändå tyckte jag.
Nu åkte Anna och lilltjejen och jag öppnar kylen och tar fram kakorna igen och ser att de nu har stelnat och faktiskt blivit så som de skulle bli enligt receptet. Åt en och tyckte faktiskt att det va gott, både smaken och konsistensen. Så pass att jag kommer lägga upp receptet under vår egen receptflik. Jag förfinade kakan genom att trycka ner två hallon i vardera :) *mumma*. Godast gissar jag att det blir om man har hallon bredvid oxå samt vispad grädde. Då blir det kalas! Nu har jag ingen grädde så det fick gå utan och det gick rätt okej.

Tänk att det var jag som fick bli veckans loser förra veckan (igår). Himla himla kul alltså. Ni som är medbantare och ni som följer bloggen och kommentarerna vet ju att jag har längtat efter att få bli det :) så det kändes givetvis kul. Mindre kul var det ju imorse när jag helt hux flux väger ett kilo mer än igår?? Fatta noll. Hoppas att det kilot plus lite till är puts väck nästa söndag!

Igårkväll ringde jag mamma och frågade henne om vi lite spontant skulle åka och simma och h on ville det så vi träffades utanför badhuset. När vi sen kommer in så säger dom att vi inte kan bada för att simklubben hade hyrt bassängen. *SUCK!* Då var det bara att åka hem igen. Får se om vi åker dit ikväll istället, och då ska dom ha lite myspys där inne med tända ljus och lugn musik.

Här är bild på min fakirmat som jag käkade i förra veckan. Man kan se att köttet är väldigt ljust. För ljust för min smak. Ändå så hade jag det inne så länge som man skulle i ugnen och hade i en termometer så jag kunde se när den blev rätt temperatur...När jag sen skulle äta igen så stekte jag på dom bitarna i stekpannan. Mmm då blev det mycket godare! Vill inte att det ska va för mört, inte när det gäller griskött. Nöt ska va mört :).











 Här är en bild på Novas vagn och däri ligger hon och sover. Detta var när jag och mamma var och simmade i förra veckan. Smidigt det va att bara trä på såna dära blå tossar på hjulen. Annars tror jag inte att man hade fått ta med vagnen in...lätt att det blir lite grisgt.

Fakir-frulle: Ägg och majonäs.


 Gjorde lchfpizza i fredags och såhär såg det ut när jag smetade på tomatsåsen på det goda brödet :) och här nere ser ni det goda resultatet. Mummelimumma blev det!
Nä nu vet jag inte vad jag ska skriva mera än att jag nu vet att det inte blir nån simning idag. Får ta det en annan dag i veckan.







Hoppas alla ni bantare därute har det bra och alla ickebantare oxå såklart :)

Kramar Elin

Ni får ursäkta att det är lite rörigt  med alla bilder och texten här på slutet...

4 kommentarer:

  1. Tack för idag gumman!! Nu när jag tänker efter så vet jag att jag gjorde dessa muffins för flera år sedan och hade de i kylen..då kunde jag äta dem hur lätt som helst men idag blev det för mkt chokladpudding(hatar chokladpudding) Så jag hoppas du inte blev ledsen att jag inte åt upp för smaken gillade jag:)

    Så himla roligt att se lilla Nova, hon är ett riktigt charmtroll o så himla söt o snäll.

    Jag blev också glad att du blev biggest looser för det är du så värd. Jag tror att du kommer kunna hålla denna livsstil för att få din drömvikt och sen kan du anamma lite mer GI kost.Man ser på dig iaf att det händer saker och jag har ju sagt att jag tycker du är bäst!!:) Ha en myskväll nu, hälsa familjen så hörs vi av snart så ni kan komma igen och inte missa husesynen;) Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen31 oktober 2011 kl. 19:54

    Vilket fin inlägg och vilken smarrig pizza från Biggest Loser!
    vi bryr oss inte om dagens vikt alls, den vikten tävlar inte här, hahaa, det är en dygnsvariation bara, imorgonbitti står där nåt annat så klart.
    fina bilder du har lagt upp, jag vet att det är mycket pyssel med det.
    Ännu en gång stort grattis till din vinst.
    Coachen

    SvaraRadera
  3. Roligt att läsa dina inlägg! Vad duktiga ni är med simningen, verkar som att ni fått in rutinen nu. Jag ska också försöka få till en träning till denna veckan, ja altså innan nästa boxningspass på söndag. Idag har jag städat massor igen. Visning imorgon för fyra par så håll tummarna! Och dessutom ska jag hålla en projektutbildning för stadens traineer imorgon, och det var ju trots allt snart 8 år sedan jag höll utbildningar (även om jag gjort några gästspel) så känner att detta kan gå lite hur som helst. Om jag dessutom inte vaknar snuvig imorgon ska jag få hälsa på Lova! Som jag längtar.

    Nu ska jag borsta kalaspuffarna och krypa ner.
    Kraaaaam å puss på dig looser! Du e bäst!

    SvaraRadera
  4. Hallå där! Vad god pizzan ser ut!!! Måste göra det nån dag =). Jag ska nog inte hoppa på fakiren riktigt än men inom en snar framtid känns det som. Då ska man alltså ta bort grönsakerna? Haha är inte så insatt! Var det inte jobbigt att äta samma sak i en hel vecka? Men det är klart, ger man sig sjutton på det så går det!
    Nu har jag en liten skrutta här som vill ha min uppmärksamhet =). Vi hörs snart igen! Kram kram

    SvaraRadera