söndag 20 november 2011

Sorken söndagsrapport


God morgon!

Idag sov jag till 10.30 och igår till 10.00. Jag kan inte minnas sist jag sov så länge på en helg. Vaknade dock mitt i natten och hade svårt att somna om, men bevisligen så gjorde jag ju det. Därför var jag sen med att lägga till formuläret för vågen idag. Sorry för detta!


Idag firar jag för att jag har nått ett delmål. Jag har nu passerat -10 kg sträcket på vågen (-10,4 för att vara helt exakt) vilket känns helt otroligt! Nu är jag halvvägs till det målet som jag satte i starten av tävlingen. Oavsett hur det går i tävlingen så känner jag mig som en vinnare för jag har gått ner i vikt genom medvetna förändringar.

Idag är det dags för boxning igen. Det ska bli roligt. Jag måste komma igång med mer träning. Lite bodypump kanske jag ska försöka boka in i veckan. Eller lite mer förbränning såsom Powerwalks. Det är mest det att jag inte gillar att gå ensam när det är mörkt. Jag går dock till och från jobbet nästan varje dag. Det är iof. inga längre sträckor, tar väl ca 15-20 minuter enkel väg, men det är ju bättre än inget.


Igår gjorde jag en jättegod efterrätt, limefromage. Jag ska lägga upp receptet på bloggen. Det kändes lyxigt när jag åt den och kom på mig själv att tänka, "ibland kan man lyxa till med efterrätt, men inte alltid!" Förr i tiden hade jag nog tänkt, "På helgerna kan man äta en massa gott, så länge man försöker undvika i veckan" eller "lite choklad skadar inte så länge den är mörk" och så hade jag tryckt i mig 100 gram utan att blinka.

Veckan som kommer är innehållsrik och spännande. Den kommer att gå fort är jag ganska övertygad om. Vi kommer också få besked om lägenheten vi budat på hoppas jag. De har styrelsemöte på måndag och då får vi se om de accepterar vårt bud som är mkt lägre än utgångsbudet. Annars får vi helt enkelt leta vidare. Det sker lite förändringar på jobb också som jag måste ta ställning till. Positiva förändringar, men ändå viktigt att tänka igenom så att det blir rätt. Sen har vi en halvdag med föreläsare på temat "Kunden i fokus" det ska bli väldigt roligt tycker jag! Kalendern är späckad som vanligt.



Jag tycker att det är lite jobbigt att det är så mörkt denna tid på året. Mörkt när man går hemifrån till jobb och mörkt innan man går hem. Samtidigt är det lite mysigt, men dagarna blir så korta och ofta känns det som att man bara tittar bort en minut och då har det gått från ljust till mörkt. Men med lite ljus och bra musik så piggas man upp.

Nu är det dag att kliva upp ur sängen och njuta av lediga söndagen!
Kram på er alla därute!



2 kommentarer:

  1. Tips från Coachen20 november 2011 kl. 15:18

    Grattis till gränsöverskridningen på 10 kilo, vilket målstolpe! Nu är det ju på riktigt!
    Dina cm mått talar också sitt tydliga språk.
    För resten av veckorna i denna fas, dvs 5 veckor kan jag ge ett kanontips, som gäller både dig och Elin: LCHF FAS 2- kaloriräkning!
    Ska själv köra det hela veckan som kommer för jag är verkligen trött på min evighetsplatå.
    Den första som ryker är grädden i kaffet.
    Samtidigt drar jag ner på osten, speciellt ädelostarna. Ska bara äta kyckling hela veckan.
    Sen har jag kommit på en suverän yoghurt: Blandar en halv burk kvarg på 0,1% med 1 dl proteinpulver, väldigt gott och mätt blir man. kanske lyxa till med hallon eller frön. Om en vecka vet jag om det har nyttat.
    En sak till: Det är inte mörkt på gymmet vill jag meddela. Jag kan heller inte gå i mörkret på kvällarna, fattar inte varför du inte gillar styrketräning? Bränner fett som bara den....
    Good luck med resten och lägenheten förståss!
    Coachen
    p.s
    mitt nya motto är: Do Not Procastinate!

    SvaraRadera
  2. Glömde helt bort att kommentera din fina söndagsrapport igår. Ser fram emot den där efterrätten på nyår! Mumma!
    Jag tycker oxå mörkret är jobbigt, men jag har det ju så bra som är mammaledig och faktiskt kan vara ute hela dagarna om jag vill (sen att jag inte är det, det är ju en annan sak). Tända ljus hjälper litegrann i höstmörkret :)

    Trist att budgivningen drog iväg. Hoppas ni hittar en annan fin lägenhet snart som inte blir så dyr. Håller tummarna för det.
    KRAMAR!!

    SvaraRadera