söndag 13 november 2011

Sorken söndagsrapporterar

God morgon,

Jag har det så himla bra, jag ligger här i sängen och skriver i bloggen medan jag hör fläkten surra i köket. Där ute pågår tillverkning av omelett, och jag kan säga att Johan har fått till den rätta knycken på omelett. Så sjukt gott. Känner mig privilegierad och bortskämd som får sådan service!


Jag har de senaste dagarna verkligen saknat att baka. Jag tror att det hänger ihop med att det snart är jul och då brukar jag vilka baka en massa saker såsom tryfflar, cupcakes, praliner och annat som hör till. Små burkar med lemoncurd brukar också bli gjorda. Jag är inte ute efter att äta det hela, eller jo, det är väl klart att det hade varit gott, men jag saknar mer det kreativa och att göra fina grejjer som dessa chokladcupcakes som jag gjorde till en vän förra året.

Som Kerstin skrev igår så är det intressant att se om vi når våra mål. Det är bara 6 veckor kvar i tävlingen och jag kommer inte att nå mitt mål på 20 kg inser jag ju. Jag laddar om och siktar på 15 kg. Det borde jag klara, men inte ens det är säkert med tanke på den takten som detta går i. Jag försöker iaf gå till och från jobbet, boxas på söndagar och hålla mig till fett och proteiner. Jag tror det får bli en kött och sås vecka. Fakiren är ju inte riktigt min grejj, men jag kan dra ner på kollisarna iaf!

Jaha, igår avsade jag mig uppdraget som ordförande i föreningen med anledning av försäljningen. Det känns ganska skönt. Jag har ju alldeles för många engagemang och ska ju beta av dem en efter en, och nu är ett bortplockat. Känns bra, nu får jag massor av tid över!

Nu ska vi åka en sväng till Väla, Cervera har sista dagen på sin utförsäljning. 70% på allt, men där är väl inget kvar. Men det blir en liten utflykt iaf! Därefter blir det en del pappersarbete, sedan boxning och avslutningvis soffhäng med kvällsthe och laddning för den kommande veckan!

Kram på er!





3 kommentarer:

  1. Tips från Coachen13 november 2011 kl. 15:01

    Tjohoo!
    Grattis till din nya Butler! Johan gör nu som våran servitör igår kväll! kvickt och lätt och gott blir det, Johan är duktig på mat!
    Fin viktkurva du har, stadigt neråt, varje vecka!
    Det går framåt och bästa takten är som sagt 0,5kg i veckan och minst den håller du stadigt.
    Jag gillar sista bilden skarpt!
    Victim of.....
    heja sork!
    Coachen
    p.s
    pierre har tagit revansch, spännande att se nu vad Bäret kontrar med....

    SvaraRadera
  2. Vilket trevligt blogginlägg!
    Den där cupkakan såg riktigt god ut! Jäkligt fin oxå. Minns den där cupkakan vi fick precis när vi kom ner till er i somras som hade nåt vitt fluff och sen va den doppad i choklad (dreglar) inte för att jag skulle vilja äta en sån nu, men min hjärna minns hur sjukt god den va. Minns även allt annat gott som vi åt under semestern. Men titta så bra vi har klarat oss utan all denna skit! Heja oss!
    Så himla fin viktnedgång du har! Börjar bli riktigt avis nu. Jag har stått stilla i en evighet känns det som. Tack och lov för -06 kg samma som du :)
    KRAAAAAAAAM!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Hejsan vilket fint inlägg.Du kommer inte ha några problem med att nå din målvikt det går ju jätte bra för dej.Kämpa på nu jag hejar.Kram från Bettan

    SvaraRadera