söndag 11 december 2011

Även Sorkar kan förändra sina beteenden

Hej på er kära vänner!

Nu är det som sagt 7 dagar kvar i denna tävling. 7 dagar som innebär att 17 veckor är slut. Igår innan jag somnade låg jag och tänkte på hur det hela började. Jag var ganska motiverad och jag köpte en bok som handlade om att ändra sitt beteende. Jag formulerade målbilder och kartlade mitt beteendemönster. Jag powerwalkade och fokuserade på att ändra min livsstil. Det var fokus som gällde. Att inte tappa siktet på målet och jag minns hur mycket jag tänkte på att inte tappa fokus. Någon gång under resan så har jag glömt bort allt det där. Jag har gått från att ha en massa omedvetna vanor där allt möjligt slinker in i munnen i tid och otid, och en massa medvetna ovanor som att alltid äta efterrätt till att ha en massa medvetna goda vanor. Jag väljer inte bort kolhydraterna, jag väljer istället att äta fett och protein. Jag HAR ändrat mitt förhållande till mat. Yes!! Det tog 29 år men nu gäller det att fortsätta!

Jag tänker iallafall fortsätta efter nästa vecka. Jag har ändrat det datumet från att vara måldatumet till att bli ett delmål. Nu har jag visat för mig själv att jag kan så därför tänker jag fortsätta. Med mig har jag Bettan och Elin, och om någon annan vill vara med. Jag hoppas vi fortsätter med invägningar på söndagar, och att blogga. Jag tror det är bra för att sporra varandra till att fortsätta. Det som är bra är att man bara tar en vecka i taget och inte 20-30 kg på en gång.  Om vi fortsätter har vi alla nått vårt mål innan sommaren. Tänk så härligt!!!

Min fråga är dock till vår coach. Hur ska vi klara oss utan dig? Orkar coachen fortsätta att följa, motivera och instruera oss? Eller känner Coachen att hon har annat att göra de kommande veckorna?

Avslutningsvis skulle jag vilja att vi hittar ett fint sätt att hylla alla deltagare nästa vecka och att vi publicerar alla slutsiffror samtidigt. Ett förslag är att vi alla mailar coachen våra siffror och att hon i ett blogginlägg vid en viss tid får publicera resultaten? Vad tycker ni om det.
Formell prisutdelning blir på nyår har jag förstått det som?!

Jag känner mig glad och tacksam över att ha fått göra denna resa med er! Men som sagt, det är bara början på resten av våra sunda liv!

Njut nu av denna härliga söndagsdans!



5 kommentarer:

  1. Du är underbar,det var härligt med ett skratt så här på söndagsmorgonen.Jag håller verkligen med dej den här resan har skakat om i mitt mat beteende. Det har varit en ära att kämpa med dej.Jag lovar även coachen att börja med PROTEINdrinkar om hon bara ville stötta oss lite.Hon gör ett otroligt bra jobb.Kram Bettan
    .

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen11 december 2011 kl. 11:20

    Tack kära ni för all uppskattning jag hör från er!
    Jag måste säga till Sorken att just detta är målet jag ville att du skulle uppnå! Att bli så medveten som du nu har blivit är hela målsättningen! Resten kommer av sig själv nu under kommande halvåret. Det går inte skaka av sig 20-30 kilo på så kort tid utan gediget motionsprogram, vilket också var en överkurs under denna mörka årstid för er som inte haft motionen som rutin. Till våren kommer ni att klara det, jag är säker.
    Till Bettan vill jag säga att din viktnedgång börjar nu eftersom din kropp nu kommit i balans och har glömt spåren efter åratals jojobantningar...det är helt enligt prognos.
    Vi får fundera vidare över fortsättningen. Om ni fortsätter med Bloggen så känns som att jag inte kan överge er till er själva...men formen måste ändras. Nu ska det bli spännande att se veckans resultat.
    Kram på er alla
    Coachen
    p.s
    Gillar verkligen Carltons segerdans, minns när ni satt med näsan klistrad i rutan under Fresh Prince

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart program! Älskar hans dans :) så himla kul!
    Vilket fint inlägg! Känns konstigt att det bara är en vecka kvar. Fasen va snabbt det har gått! Jag är glad att vi fortsätter för än är det långt kvar innan jag har nått min målvikt. Fan va snygga vi kommer va till sommaren! Vilken sporre :)
    Känner dock nu att jag fick lite panik när både Johan och du fullkomligt rasar i vikt! Johan håller på att gå om mig och ta andraplatsen..inte okej. Jag har ju kämpat för att ta första platsen, men nu blir det svårt. Vet inte vad jag ska ta till för extrem metod. Käka luft hela vecka? Usch.
    Må bästa man eller kvinna vinna!

    Ps. Coachen måste vi få med oss! Du är ju bäst!

    PUSS O KRAM TILL SORKEN O ALLA ER ANDRA

    SvaraRadera
  4. Angående det där med slutresultaten så var det precis så jag sa till Pierre att jag tyckte vi skulle göra. Alltså att vi skickar resultatet till coachen och så får hon publicera vinnaren.
    Tänkte även att vi ska fota/filma oss när vi står på vågen och så kan man publicera det...?
    Puss

    SvaraRadera
  5. Ja vilken bra idé, att lägga upp bild på oss när vi står på vågen!

    SvaraRadera