söndag 18 december 2011

Sorken rapporterar!

Jaha, då var tävlingen slut. Sista vägningen är genomförd och dokumenterad! Snart vet vi vem som gått ner mest procentuellt under tävlingen. 

Vi satte alla höga mål och även om vi inte har nått våra mål så är vi på god väg att göra det! Som jag sagt tidigare är det både härligt och inspirerande att vi är på väg. Nästa sommar har vi nog alla nått våra målvikter, om vi fortsätter i samma takt. 

Det ska bli spännande och se vem som tar hem vinsten. Själv har jag ätit extremt sparsamt med kolhydrater de senaste två veckorna med undantag från förra helgen. Man kan nog kalla det fakiren om man vill. Kött och kryddsmör, lax och kryddsmör, ägg och kryddsmör, ja ni förstår... Nu får vi se om det har gett tillräckligt med resultat! Jag misstänker att Elin gjort det samma och då kan hon ha gått om mig och kammar hem hela segern i tävlingen!

För att knyta ihop säcken om vår boende som ni har fått följa så har vi nu köpt ny lägenhet. Mitt i centrum blev det en 3a på två plan som är byggt på 80 talet. Lite kubistiskt och kanske inte den största charmen, men när hammare, spik och sådant kommer fram så blir det säkerligen hur bra som helst. En liten uteplats fick vi också!

Nästa helg är det jul, och då blir det mkt god mat. Att äta LCHF gör det fullt möjligt att njuta av all julmat som serveras. Tacka vet jag att jag inte är viktväktare nu, då hade jag ju fått göra stora avsteg från min kost och gå upp flera kilo.

I fredags hade vi julfest med jobbet. Jag hade packat ner klänning, strumpbyxor och skor så att jag kunde  byta om på jobbet. När jag tog på mig mina skor så insåg jag genast att dem var för STORA! De har alltid passat, men tydligen har jag även gått ner i vikt på fötterna.

Ja, det var sista inlägget i tävlingen, men vi fortsätter, så fortsätt ni att följa oss också!!

2 kommentarer:

  1. Tips från Coachen18 december 2011 kl. 10:08

    hahaaa, jag tycker att man märker det på fötterna rätt fort....en kul grej när man får slaska runt i skor som glappar...
    nu väntar jag bara på allas e-mail och spänningen bara stiger...
    alla vet att det står mellan två tjejer, det ska vi inte hymla om...vem...vem???
    tror jag går iväg nu och putsar 21 fönster-rutor i julstugan.....
    kram på er alla
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Hej Sorken!

    Min magkänsla säger väldigt starkt att det är du som blir segrare! Du är så värd detta och jag är så glad att ha fått kämpa med dig den här hösten! Du har peppat mig mer än du kan ana och tack för det söta du! Ser fram emot att fortsätta i vinter, vår och kanske en bit in i sommar.
    Kommer sitta klistrad framför datorn klockan 15.00 :)
    PUSS O KRAM

    SvaraRadera