lördag 27 augusti 2011

Coachen Reagerar...

Coachen Reagerar och vill veta följande:

Är Söndagens Invägning Frivillig?
Vilka regler har gruppen kommit överens om?

Anledning:
Detta är trots allt en Tävling som ni kommit överens om.
Alla vill veta delresultat för att kunna optimera sin insats.
Att inte få veta skapar osäkerhet.
Vinstsumman är en inte oväsentlig motivationskraft. Som det klart framgår i Bloggens övertext.

Förslag: Om man hoppar över invägning får den personen betala 100 kr till potten. Men inte mer än max 3 gånger under 18 veckor. Då kan man fortfarande behålla denna valmöjlighet men inte hur som helst. Viktväktarna tar ju 100kr för invägning vare sig man gått upp eller ner.
Coachen vill veta vad medlemmarna anser om detta. Om ni tycker att Coachen gått över sina befogenheter så tar jag bort inlägget.

Omröstning:
5 medlemmar har röstat för 100 kr per utebliven invägning (undantag sjukdom)
Alla 7 medlemmar ska rösta snarast möjligt.




10 kommentarer:

  1. Jag vet inte exakt hur det blev bestämt med invägningen det var ju lite tjejernas grej det här dom vet nog bättre. Jag tycker att straff avgiften låter bra men måste den vara begränsad?/Pierre

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen27 augusti 2011 kl. 20:19

    Det är angeläget att Gruppen fastställer straffavgiften blixtsnabbt så att alla känner sig sig delaktiga. Nog tycker jag att det ska svida mer än en hundring...Om det finns andra regler som jag inte vet om bör dom publiceras snarast på bloggen. Det kommer att hjälpa alla och inklusive mig under mitt arbete här. Struktur, program och rutiner leder till framgång med Målvikten.
    Coachen

    SvaraRadera
  3. Jag och Pierre tycker att straffavgiften kan vara 100 kronor och att det gäller alla söndagar fram till den 19:e december. Man ska ha bra skäl för att inte väga sig (ex sjuk). Vad de andra medtävlarna säger om detta vet vi ju inte.
    /Elin

    SvaraRadera
  4. Jag håller också med. I Biggest looser som är tävlingen förebild är det vägning varje vecka. Men kan inte straffavgifterna som samlas in gå till andra pris? Kanske kan motivera lite till...

    SvaraRadera
  5. Tips från Coachen28 augusti 2011 kl. 10:37

    Ni får själva bestämma i Gruppen hur straffavgifterna används.

    SvaraRadera
  6. Jag och Elin har konfererat gällande tävlingsregler och skapat en egen flik gällande detta. Reglerna gäller from. imorgon så om ni verkligen verkligen inte vill väga er idag så behöver ni inte, men poängen faller lite om vi inte alla gör lika. Därför införs straffavgifter som alla tillfaller andrapristagaren.

    Straffavgifter utdöms även för ej utförda blogginlägg på utsatt dag.

    SvaraRadera
  7. Jag tror jag kommer väga mig idag

    Mathew von Knopf

    SvaraRadera
  8. Vilka bra regler tycker jag.det sporrar oss ännu mer.Vilken tur vi har att du följer oss på den här resan.Bettan

    SvaraRadera
  9. Tips från Coachen28 augusti 2011 kl. 13:27

    Coachen är mycket nöjd med utfallet av Reaktionen!
    Stort tack till er alla!

    SvaraRadera