måndag 29 augusti 2011

Då va Elin här igen!

Hej på er!
Detta är mitt andra blogginlägg, och det betyder att vi har klarat av en vecka! Bara 17 veckor kvar. Tycker att den här veckan gick väldigt snabbt och relativt bra bortsett från en liten panikattack när jag inte visste vad jag skulle äta till frukost.

Alltså det här med godis och sånt. Alltså jag fullkomligt älskar godis så därför är det så dubbelt just nu. Mitt behov skriker inte efter godis och det gör ju egentligen inte jag heller, men jag tänker ändå för mycket på godis. På nåt sätt så saknar jag det, trots att jag inte känner att jag behöver det. Det kanske beror på att jag ätit godis mer eller mindre varje dag under en lång period. Jag vet nu att jag har så pass mycket karaktär att jag inte skulle äta godis om jag så hade det framför näsan, men det är ändå jobbigt att gå och tänka på att det skulle vara gott för jag är ju inte så glömsk så att jag har glömt hur det smakar.
Eftersom jag har varit sockerberoende väldigt länge så vet jag att man ska vara försiktig med sötningsmedel och för tillfället (när jag ammar) så vill jag ändå inte äta något sånt. Men sen lite längre fram när jag inte ammar, hur ska jag göra då? Är det okej att baka nåt med sötningsmedel eller kommer min hjärna direkt att "falla tillbaka"? Är det någon där ute som har personliga erfarenheter av detta så får ni gärna berätta.


Jag måste säga att det här med vår viktblogg har blivit bättre än jag vågat tro. Tycker att vi sköter oss bra med bloggandet. Personligen tycker jag även att det är väldigt kul att läsa vad mina medtävlare skriver och vad de får för kommentarer. Igår vägde vi oss och alla slutade på minus vilket är strålande resultat! Grattis till allihopa! Det gick lite sämre för en av våra deltagare, Mattias så är får du en tröstbild *fniss*





Till några er andra så vill jag påminna er om vad det bland annat är som vi just nu håller på att förbränna :) Både lite psyk och pepping! Bränn bort skiten :)
semestergottigheter..*harkel* jag menar semesteronyttigheter.


Nu sitter jag här i soffan med en trött dotter i famnen *mys*, hade tänkt ta en promenad men nu när regnmolnen hänger tunga utanför fönstret så vet jag inte om jag har så stor lust längre. Promenadbandet här i vardagsrumet känns ungefär lika lockande. Får se vad vi hittar på när lilla stärnan vaknar till.

Det här var allt för nu! Hörs vi inte förr så gör vi det senarem ;)

Kramar Elin




3 kommentarer:

  1. Tänk att det där suget sitter ingrott i våra hjärnor! Varför? Vi vet ju att det ändå inte är bra för oss, ändå för vi en ständig kamp mot sockret. Vi ska icke låta det vinna över oss!!

    Bilden från i somras väcker en känsla av svullenhet :)

    Puss å kram

    SvaraRadera
  2. Fan vad vi åt i sommras, utan några somhelst hämmningar

    SvaraRadera
  3. Tips från Coachen29 augusti 2011 kl. 20:10

    Så fint skrivet Elin!
    Sockerabstinensen kommer från "din gamla sockerkropp" som blivit besegrad! Den är värst första veckan och klingar sedan av, jag lovar! Jag blir sjuk om jag äter socker nu, har hänt 2 gånger. Det finns ett par sötningsmedel som hjärnan inte uppfattar som kolhydrater. Den ena är Zukrin, den andra Stevia(har inte provat) och dom har inget gemensamt med aspartam. När ni var här på middag i somras(vilken kväll!) då hade jag sötat Budapest-rullen med Zukrin! Platt som en pannkaka men den gick åt ju!
    Så håll ut, du har ditt värsta bakom dig med socker!
    kram
    Coachen

    SvaraRadera