tisdag 30 augusti 2011

Jaha tisdag kväll och här sitter jag och skriver om min vikt. Hur ska man summera den här resan än så länge då?? Jo nu vet jag "Ät inget av det du älskar,ät lite av det du avskyr" Så gör man i stora drag. Men inte för att jag inte fixar det.Men det känns lite som om meningen med livet är att man ska äta gott :) Men nu har det livet tagit en liten paus. För ingen kan allvarligt säga att det är gott med bantar mat. För då ljuger man. Men nu är vi alla på rätt väg i alla fall det var riktigt roligt att se att alla hade gått åt rätt håll i söndags i alla fall. På något sätt så känns det ändå rätt så befriande att banta. Vill nog säga att känslan påminner lite om när man har storstädat hemma. Den här veckan har jag tänkt att jobba på som förra äta mindre röra mig mer. Ska försöka ta några extra svängar på cykeln efter jobbet. Alla tjatar om att det blir jobbigare att banta när man blir äldre då vill inte jag banta när jag är gammal. Ett skäl till att verkligen försöka hålla sin vikt efter den här resan.


 Höjdpunker veckan som gått

Svängen med mountain bikenen
Att jag kan äta keso
Min magsäck krymper på bra
Det finns många smaker på riskakor till och med pizza :)
Min viktnedgång (3kg)



Lågpunkter veckan som gått

Att jag saknar riktigt god mat.


Banta på/ Pierre

5 kommentarer:

  1. Tips från Coachen30 augusti 2011 kl. 20:42

    Hej Pierre!
    Ståndaktiga dig, du bara växer i beslutsamhet!
    Det glädjer mig att du umgås mera med din mountinbike, visst är det en enorm rörelseglädje som uppstår!
    Det är en storstädning av kroppen nu- allt blir roligare när fettdepåerna smälter och cykelmusklerna blir starkare.
    Efter ett tag saknar du inte skräpmaten heller, denna fas ska vara där, lite tristess, lite lidande, lite avsaknad av gamla maträtter, allt är som det ska!
    Bara stå ut, det lättar på strax när du vridit om skurtrasan ett par gånger.
    kram
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet Pierre, jag tror i har samma inställning till detta..

    SvaraRadera
  3. Hejja hejja hejja! Vi fixar detta även om det är tråkigt ibland. Du e fantastiskt duktig!

    SvaraRadera
  4. Tips från Coachen31 augusti 2011 kl. 06:34

    Rubrik på inlägget?

    SvaraRadera
  5. Heja älskling! Jag är så stolt :)
    Puss

    SvaraRadera