måndag 22 augusti 2011

Det här ska bli kul, men oxå jobbigt.

Hej tjockisbloggen!

Jag kan ju meddela att jag är måndagarnas bloggare så det är på måndagar som ni kommer kunna läsa om vad jag har att beätta. Det kommer vara om allt ifrån hur bra det går med att äta LCHF men även hur jobbigt det är att inte få käka sina älskade mackor på morgonen. 
Idag är alltså första dagen och det är nu som vi börjar tävla om att gå ner mest procentuellt. Vi räknar alltså på samma sätt som de gör i programmet Biggest Looser för er som har sett det. 
Kan ju även skriva det att under fliken "Elin" så kommer jag att uppdatera oftare, kanske varje dag, så vill ni läsa mer om mig och mina tankar under den här "resan" så klickar ni in er där. 

Varför bloggar vi om detta?
För min egen del så tycker jag att det är enormt peppande att ha det hela offeciellt för vem som helst att läsa. Det gör att jag vill kämpa lite extra, och iomed att det är en tävling så kommer ju tävlingsinstinkten fram också. Nu har vi 18 veckor på oss att gå ner alla de kilon vi vill och kanske ett par till och den 19:e december blir det vägning igen och det är då det avgörs vem som vunnit.

Jag har en känsla av att tiden kommer att gå snabbt och det gör ju inget för hösten är inte min favoritårstid. Kan  bli lite deppig när det blir mörkt och kallt ute. Så att ha det här att tänka på (plus min underbara familj såklart) så tror jag att det kommer bli en "lätt" höst...kanske i dubbel bemärkelse förhoppningsvis :).

Det här var mitt första inlägg och det kanske kommer nåt mer lite senare, men imorgon är det en annan deltagares tur att blogga för första gången och vem det blir får du gå in och se imorgon.

Tack och hej för mig sålänge!

                                                                                                          Kramar Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar