tisdag 23 augusti 2011

Hallå på er allihopa bantar pierra här.


                                                      Hallå på er allihopa bantar pierra här.
5st läkerol
Idag har det varit en av mina bästa dagar på länge.... Min lilla dotter som jag har tillsamans med Elin har varit på babysim för första gången. Och oj vad hon plaskade och skvätte och pep. Men efter det så var det dags att ta på sig blåkläderna och ut i verkligheten och dra kabel. Timmarna gick klockan blev 11:00 och jag hade inte ätit någon frukost ingenting. Då fick jag en smart ide tyckte jag,hmm undra hur länga jag klarar mig utan mat utan att bryta ihop. Jag jobbade på,skönt att sysselsätta händerna och hjärnan med annat än mat. Så till slut blev klockan 15:30 och det var dags att packa ihop och åka till firman,men i bilen hade jag en ask läkerol med svartvinbärsmak. Kunde inte hålla mig tog 3st på stört följt av 2 till. Mums vad gott det var. Jaha sen styrde jag caddyn mot firman, Duschade och sen mötte jag Elin, Och Nova. Vi hade tidigare under dagen bestämt att vi skulle gå en liten promenad efter jobbet. Det gjorde vi blev ungifär 1h promenad. Det var jobbigare än vanligt måste varit pga att jag inte hade någon mat i magen.Under promenaden började jag bestämma vad jag skulle äta när jag kom hem. Det skulle bli en kvarts hembakad kyckling och broccoli paj med mycket sallad till. Så när klockan slog 18:23 så stod jag inte ut utan mat längre.Då hade jag inte ätit på 21 timmar. Men oj vad gott det var med mat.

Har fortfarande inte bestämmt mig för hur jag ska gå ner i vikt. Nu äter jag bara mindre,dricker inget socker äter inget godis. Och ska försöka äta mera soppor, och kanske äta lite godare på helgerna. Drack min första nutrillet "choklad" igår och oj vilken besvikelse det var inte alls som jag föreställt mig. Blir nog att jag kör varma koppen istället verkar juh vara lika mycket energi i dom. Blev faktiskt lite illamående av den där drycken.

5 kommentarer:

  1. Pierre! Köp Modifast istället för nutrilette som smakar hästfoder! Köp modifast vanilj som smakar vaniljsås! Hallon är ingen höjdare och choklad är ok. Den finns att köpa på apoteket, eller beställa på nätet! Och du.. det är inte bra att låta bli och äta för då ställer man in kroppen på svält!

    Tjingeling från tjocka sorken

    SvaraRadera
  2. Hejsan Pierre håller med sorken fullt ut.Risken är att du går upp i vikt om du svälter dej.Var rädd om dej.Kram svärmor.

    SvaraRadera
  3. Tips från Coachen24 augusti 2011 kl. 10:44

    Hej på dig!
    Veckans uppgift kommer här: Skapa dig ett program som du följer! Annars hamnar du långt bakom efter dom andra direkt! Det håller inte att följa Ramadan-metoden för då äter man upp sig på kvällarna..Rekommenderar ren protein istället för måltidsersättningar som inte håller måttet. Vassleprotein är bäst, lättsmällt och få kalorier, du blir mättare på det är dom andra, perfekt till Smoothies. Googla MM-Sport i Göteborg dom har ständigt erbjudanden, det här gäller förresten alla er som kör pulver, sprid gärna.

    SvaraRadera
  4. Hej Pierre!

    Som de andra säger, låt inte bli att äta. Och ät gärna så rent protein som möjligt.
    Kaseinprotein tycker jag dock är bättre som måltidsersättare än vassleprotein. Sistnämnda går snabbare ut i blodet och är bäst att ta efter träning. Kaseinet låter kroppen jobba lite längre tid och du blir mätt lite längre.

    Om du inte vill köra rena proteiner så är Kesella eller keso jättebra! Ät det med frukt och bär eller blanda kesellan med funlight-saft så blir det som en god yoghurt. :)

    SvaraRadera
  5. Du måste äta Pierre! Du kommer bara att bryta ner kroppen och sabba din ämnesomsättnning om du inte äter. Kroppen kommer ställa sig på sparlåga och spara på alla kalorierna du stoppar i dig. Pulverdieter är till för självplågare som vill förlora vätska och muskelmassa, inget för ig med andra ord. God, nyttig och varierad mat i mindre portiner. Nyttiga fetter, långsamma kolhydrater och proteinrik kost. Skippa vasslet, det går direkt ut i kroppen och du kommer snart vara hungrig igen, utan håll dig till kaseinet för att bibehålla din muskelmassa. Proteinpulver är cok inte måltidsersättare, utan ett sätt få en mer proteinrik kost- Hejja hejja hejja

    SvaraRadera