onsdag 24 augusti 2011

Korpulenta johan talar

Jaha idag är det min dag att skriva i tjockisbloggen, jag tänkte att jag skulle skriva ner mina tankar när jag ligger i sängen det gick sådär, för att få en bekväm ställning var jag tvungen att knäppa upp skjortan, så nu ligger jag här som en Leif loket Olsson fast med lite mer hår och utan glasögon..

Denna vecka har verkligen varit en mjukstart för mig, den mat jag ska äta klarar jag utan problem likaså att vara utan sötsakerna, godis och annat socker har aldrig varit någon större last för mig, det är maten jag trycker, och chips.
Men jag äter nog för mycket mat fortfarande.

Motionen är det värre med, igår var vi ute och gick Sorken och jag( för alla som inte vet är Sorken och jag sambosar sedan många år tillbaka) det gick sådär om jag ska vara ärlig, förra året drog jag nämligen på mig hälsporre, eller ett hälsporre liknande symptom iallafall, jag har inte fått diagnosen hällsporre men dock ett par tjusiga inlägg, för ett par månader sedan fick jag dem tillochmed läderöverdragna inläggen alltså.

Sen är det ju det här med träningen som heller inte har kommit igång ännu, jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på. kanske att det är mycket på jobbet nu efter semester eller liknande.
Idag har jag ätit följande; kaffe kl 0730. äpple vatten kl 0930. ris kassler kl 1130 . ris kassler kl 1730
sen lite smakprov på morgondagens matlåda..
Jag var iväg en sväng efter jobbet idag med, köpte vin till vinlotteriet på jobbet och lite bantningspulver det är min nya frukost och kvällsmat får se vad det ger för resultat.

Nästa gång ska jag skriva om alla tuffa/hårda pass på gymmet som jag haft till dess.

det var allt för denna gång..

3 kommentarer:

  1. Tjena Tjena som Leif loket säger. Jaha hmm provsmakat på lunch lådan?? Men har du fortfarande ont i foten? Jag drack precis en måltidsdryck "smothie" den var riktigt god, köp den (friggs naturdiet) den är färdigblandad på tetra "200kcal".

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen24 augusti 2011 kl. 22:39

    Hej på dig!
    Du får vara lite mer tolerant mot dig själv nu Johan. Vad jag minns av jobbstarten efter semestern så har man ju fullt upp med att komma in i rutinen och slut på kvällarna. Gör din motionsplan med start i nästa vecka så är det mera realistiskt. Du har en jättefin matrutin, gratulerar!

    SvaraRadera