måndag 26 september 2011

Måndagsrapporten

Hej igen på er!

Då satt man här igen. Nova sover igen och har sovit ganska länge nu. Det är så tomt och tyst när hon sover. Får se vad vi ska hitta på när hon vaknar.

Jahopp hur ska jag summera förra veckan? Ja det blev ju inte alls som jag tänkt mig, men det är väl sällan det blir så. Hade ju tänkt åka och simma minst två gånger, men det blev noll gånger. Varför? Jag mådde inte bra och det ska väl vara den enda godtagbara ursäkten. Den här veckan ska jag försöka se till att komma iväg till badhuset.
*klink, klink*
Vi gjorde ett fynd för några veckor sedan som kom hem till oss i förra veckan. Den står numera i vårt vardagsrum och med lite vit färg så blir det kanonfint tror jag :) Den klinkar vi på för fullt nu för ingen av oss kan spela ordentligt *haha* Nästa vecka börjar min gitarrkurs...undra när jag ska boka in mig på pianolektioner?




Oops, jag åt två oopsiesar....Haha! Kul,kul!
Igår gjorde jag tvåminuters-bröd för första gången. De innehöll mandelmjöl (som jag gjorde själv av ekologiska mandlar), ägg och smör. Det blev godare än jag trodde :) Hade smör och ost på *mumma* I morse gjorde jag om dom och då delade jag på den och hade smör och ost på ena och makrill på den andra. Underbart att jag kan äta mina "mackor" igen! På bilden viar jag dock mina Oopsiesar som jag gjorde för några veckor sen. Också mumsigt med korv och ost på!
Jag gjorde även pannacotta igår igen och det va tredje gången jag gjorde det nu. Jag gjorde två olika smaker. En med vanilj och en med choklad. Den med vanilj åt jag upp igår och den med choklad står kvar i kylen. Det är ju hur enkelt som helst att göra och blir asgott!
Godaste grytan (th)
Något annat som är asgott är kycklinggrytan som jag gjort masa gånger sen jag blev bjuden på det hemma hos min fina vän Alexandra. På bilden kan ni se min gryta till höger och så gjorde jag en till Pierre oxå och den var fettsnål och inte alls lika god som min *hehe* Till grytan äter jag en god grönsallad! Tror att detta är min favvorätt just nu. Hojta till om nån är intresserad av receptet :)


Sockebomb med äpple
syltbullar? Sockerexploion..och en kopp kaffe
Måste få "skvallra" lite på min älskade sambo. Han bakade igår igen, och även denna gången blev det en sockerkaka med äpplebitar i. Men förra veckan så rotade han fram bullar som vi hade i frysen sen i somras och som om inte bullarna i sig är onyttigt så hade han drottningsylt på några av dom. Han är en liten slav under sockret, och det vet han. Jag hindrade honom från att köpa godis i helgen och det tackade han mig för senare. Jag tjatar på honom ganska ofta att han ska börja äta lchf-kost, men han är svår att övertala. Nu har ju äntligen Kerstin oxå insett att lchf kan vara värt ett försök och det ska bli jättekul att se hur hon tycker det känns, då jag vet att hon är lite skeptisk. Jag hejar massor på dig svärmor!

Jahopp, nehepp jag ska väl avrunda nu tror jag. Ska se om lilla skatten har vaknat (saknar).
Hoppas att ni gillar min måndagsrapport som innehöll en bildbomb. Det är mycket roligare när man lägger till bilder tycker jag personligen så därför kör jag på det själv.

Kan inte tjatas om det nog, så nu säger jag det igen! Från och med idag måste alla skärpa sig med bloggandet! Det blir då mycket roligare för oss och även för utomstående läsare att följa oss. Kom igen nu!

STOR KRAM TILL ER ALLA!

2 kommentarer:

  1. Tips från Coachen26 september 2011 kl. 21:14

    Vilket underbart inlägg Elin! Så glad jag blir när jag läser din text. Du har alldeles rätt, bilderna är halva reportaget! Jättefina, du får extra MVG+ för ditt inlägg.
    Lite avslöjande skvaller om Sockerbagaren skadar aldrig, han bör ligga risigt till nu när alla vet hans hemliga hobby....
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Ja LCHF är bra grejjer!
    Tack för ett härligt måndagsinlägg! Kram

    SvaraRadera