söndag 25 september 2011

Sorken erkänner!

Jag har inte PWat en enda dag denna veckan. Jag har inte hunnit. Det är bara att prioritera tänker ni. Men det är faktiskt det jag varit tvungen att göra. Vi ska ju sälja lägenheten som känt, och därför har all tid gått till att förbereda för detta. Spackla, slipa, packa ner, rensa, kasta, köpa osv. Min plan har dock varit att efter onsdag då fotograferingen varit så kommer jag att ta upp dessa promenader igen. Finns bara ett hinder just nu och det är att jag har fått Halsfluss!

Samlare som jag är har jag dock penicillin kvar sedan förra vändan med halsfluss så det började jag ta i morse. Förhoppningsvis försvinner det på ett par dagar, men det är lite jobbigt för det känns som att ha ett rivjärn i halsen och jag låter som en 75 årig gammal tant som kjedjerökt tre paket cigg om dagen i 50 år. Dessutom är det Johans fel! Han har smittat mig. Johan hävdar att det är pga. chipsen. Hade han bara fått lite chips och därmed näring så hade vi inte haft denna sjukdom på V-gatan.

Igår var det 4 års kalas med tårta och kakor. Inte en munsbit smet ner då heller. Svårt att låta bli? Nej inte direkt!Nu är fem veckor avklarade utan fusk. Tänk så fort tiden går. Vågen visar dock inget stort minus denna veckan, men inte heller någon uppgång. Det är väl ytterligare en platå? Hade jag varit frisk hade jag nog brytt mig mer, men nu orkar jag inte bry mig om det. Jag tror att jag låter denna söndags invägning passera obemärkt förbi.

Idag är schemat fullspäckat. Räkningar, tippen, loppis (för lgh styling), rensning och städning/styling av lgh. Sen e kl. 22 och då är det sovdags!


Sen vill jag också utmana alla mina medtävlande! Vi måste bli bättre på att skriva på bloggen. Känns som vi sackar efter lite. Ska vi se om vi alla kan göra minst ett inlägg eller kommentar om dagen?


Puss å kram till er alla därute!








2 kommentarer:

  1. Stackare som är sjuk :( Hoppas du blir frisk snart.
    Hur går det med alla förberedelser inför försäljningen då? Blir det stor skillnad? Kul stt få se bilderna sen.
    Duktig du är som inte fuskat en ända gång :) Vi spelar i samma liga du och jag :) Heja!
    Jag håller med fullt och helt om att det bloggas och skrivs alldeles för lite. Måste bli bättring! Det tar två minuter kanske så det ska vi nog alla kunna hinna med.
    Här blir det fläskfilé fylld med västerbottenost, lomanders bea och en grönsallad :) Det kommer kittla dödsskönt i kistan!
    Krya på dig gumman!
    STOR KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen25 september 2011 kl. 16:27

    Krya på Dig!
    Inget att ångra, lägenheten går före PW. Jag vet också vad man INTE hinner med efter sitt heltidsarbete. Du går ändå ner eftersom du ALDRIG fuskar. En riktig KILLER QUEEN.
    Kram från Coachen

    SvaraRadera