tisdag 25 oktober 2011

Aktuella Bötesbelopp


V.8 Bäret ska betala 100 kr för utebliven vikt.


V.9  Kerstin ska betala 100 kr för utebliven vikt.


V.9 Kerstin ska betala 50 kr för utebliven Bloggning på huvudsidan. Ogiltigt att blogga under sin egen flik när det är ens egen bloggdag.




Jag har märkt att det börjar smyga in en osäkerhet kring böterna för uteblivningar och fel. 
Glöm inte bort ingågna avtal som ni gjort.
Vi ska inte ha någon hirum-lirum mentalitet här.
Sen vill jag veta om tidigare böter inbetalats eller var finns nu dom konkreta pengarna? Eller blir det nån slags Juholt-effekt här också? Riksturne och allting blir förlåtet till slut...
Coachen

7 kommentarer:

  1. Det är bra coachen! Var hård mot de hårda, annars lär de sig inte :D

    SvaraRadera
  2. Det finns inga konkreta pengar någonstans, varken vinstpengar eller bötespengar. Hur gör vi med detta? Förslag.
    Jag tycker vi ska vara hårda med reglerna så att dom följs.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker vi kan utse någon utomstående som har kassan och sköter indrivning och ev utbetalning.
    Något som kanske Coachen kan hålla med men vet inte om jag lägger på för mycket jobb på hennes axlar. /Pierre

    SvaraRadera
  4. Tips från Coachen25 oktober 2011 kl. 20:16

    Tack för förtroendet Pierre men det går inte!
    Det är inte förenligt med min position att handskas med pengarna.
    Men jag håller med dig, någon utomstående men nära familjemedlem skulle vara bra. Vi får hjälpas åt och tänka ut en lämplig person.
    Coachen

    SvaraRadera
  5. Ja, någon utomstående är en bra idé. Någon som har ett bra förslag på person?

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ser ju att ingen svarat på detta, men det är väl en alldeles utmärk idé Pierre!

    SvaraRadera