måndag 24 oktober 2011

Halvtidspanik eller Hopp om Livet?

Coachen reflekterar.
Nu är halva loppet bakom er. Tittade hastigt över nådda resultat och ifall nuvarande takt behålls ser prognosen ut som följer.

Elin -13kg
Pierre -13.5kg
Bäret -13kg
Bettan -3-5kg
Kerstin -6kg
Sorken -15kg
Johan -15kg




Så vad händer med målet?
Lika bra att besluta om fas 2. 
Vad f..n menar hon....?
Varför sluta innan målvikten har nåtts?


Vi kör tills alla har nått drömvikten. 


Gör en del 2 med nya belöningar.
Jag vet att jag riskerar sparken nu men känns som att ni är värda att nå drömvikten och har man ändå gjort en livsförändring så går det lätt att fortsätta på den inslagna linjen. Ok, en veckas chipspaus verkar nödvändigt över julhelgen. Vad tycker ni om mitt bra förslag?
Coachen

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter som ett strålande förslag! Jag är definitivt med på det! Av mig får du inte sparken iallafall.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hmm vad då ska vi inte sluta banta till jul???
    Jag tycker vi sätter punkt för den här resan då. Sen om det finns folk som inte fått nog låt dom fortsätta. Däremot skulle jag kunna tänka mig att vara kvar på någon typ av bevakning för att se att man håller sin vikt. /Pierre

    SvaraRadera
  3. Tips från Coachen25 oktober 2011 kl. 20:25

    Pierre, du tillhör dom som kommer att nå drömvikten i december, en del andra gör inte det. så kanske både och, fortsättning för dom som vill och som inte kommit i mål och uppföljande stöd åt dom som vill det. Finns säkert olika ideer om detta. Alla förslag är välkomna, det är ni som bestämmer och ingen ska känna sig tvingad!
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera