onsdag 19 oktober 2011

Johan här..

Det går åt rätt håll, ett par kilo till så kan jag börja äta chips igen..

Jag var och handlade lite inför Berlinresan till helgen, då sprang
jag på detta pangerbjudande, jag köpte för 200kr. Så nu har jag en massa chipspåsar här hemma som jag ska bada i den 18e dec.

Annars flyter det på som vanligt, pulver och riskakor till lunch, ibland fuskar jag och äter kinamat ibland inte..
I lördags var vi uppe i Sthlm en sväng och gick på Kungliga Operan, väldigt speciellt, mycket fin byggnad och duktiga musiker, efter det
blev det pasta på närmsta restaurang flottigt men gott, ett glas rödvin till detta också.

Söndagen var vi ute en sväng i skogen.Vi hittade lite svamp, närmare 9 kilo, vi sa att vi skulle avbryta plockandet kl 1400 och samlas vid bilarna igen vid den tiden, bara det att 13:45 hittade jag svamp-
guldådern, mina händer förvandlades till två krattor som bara öste i svamp i citygross kassen, jag började kallsvettas av stressen, sen insåg jag att jag även hade gått vilse, desutom hade jag ingen täckning på mobilen.. blev lite jobbigt där ett tag, jag sprang omkring en halvtimme med famnen full med svamp och ångest i sinnet.. sen funkade mobilen igen och gpsen hoppade igång, efter ett tag såg jag hus igen..


9,5 kilo blev det iallafall.

5 kommentarer:

  1. Tips från Coachen19 oktober 2011 kl. 20:11

    Vilket roligt inlägg Johan!
    Du går verkligen ner helt enligt din plan!
    Starkt.
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Jättebra inlägg! Kul att du hitta på billiga chips! Det är ju ett tecken :)
    Riktigt kul med all svamp oxå.
    Kilona är snart väck och då kan du mumsa chips igen.

    SvaraRadera
  3. hmm köpte du verkligen chips?? Pierre

    SvaraRadera
  4. Vad du är rolig,kan se dig springa omkring i skogen med famnen full.Vilken tur du har med inköpen, nu är det bara att vänta.Vad mej anbelangar kan du ju äta lite vid festliga tillfällen nu när du ändå har dom.Kram Bettan

    SvaraRadera
  5. ja du min son girigheten finns inom oss alla, chips o svamp i mängder, men det är ekonomiskt att hamstra oxå...idag har jag fått mitt sim kort . Ska träffa Lizz i helgen, så då får han hjälpa mig lite så att jag kommer igång...
    hadä kram från mamma

    SvaraRadera