tisdag 18 oktober 2011

Förkyld

Ligger hemma i soffan och är förkyld. Igår så bad jag Elin köpa med sig glass hem och hon kom hem med två olika sorter. Ena var vaniljglass och den andra var Ben&Jerry glass. Så nu har jag ätit glass i stora lass, för det får man när man är sjuk :). Det är så gott med glass!

Utanför vårt hus så har det varit full fart hela dagen för dom håller ju på och borrar och spränger för att vi ska få kommunalt vatten och avlopp. Jävlar va rädda vi blev när dom sprängde. Hela huset skakade till. Till råga på allt så såg de till att fixa strömavbrott så vi var utan ström i tre timmar. Blev tvungen att ringa och felanmäla när stömmen försvunnit för andra gången för den kom "aldrig" tillbaka och så satt nog alla grannar och tänkte att det säkert är nån annan som ringer...men ingen annan ringer. Elin ringde efter ett tag och då sa de att de inte hade fått in något om att det var strömavbrott här. En kvart senare så kom strömmen tillbaka och efter en halvtimma så knackade en gubbe från vattenfall på dörren och frågade om strömmen var tillbaka.

Vi fick laga mat till Nova på ett lite spartanskt sätt idag när det var strömavbrott. Nämligen genom att ha maten i ett rostfritt dl-mått och hålla det över en öppen låga. Gick hur bra som helst och Nova blev nöjd och glad med varm mat i magen :).
Hade besök av mamma idag också. Hon hade köpt med sig gott bröd och olika goda ostar som vi mumsade på.
Nu vet jag inte vad jag ska skriva mera.

Pierre

3 kommentarer:

  1. Tack Pierta för ett fin fint inlägg! Jag undrar dock en sak. Är det inte risk för skador på husen när de spränger? Och om det blir skador, ersätter deras försäkringsbolag detta då? Har de något förebyggande arbete som de gör? Går de ut med information?

    Sen undrar jag också.. om ni nu ansluter er till kommunalt VA, så inenbär det ju att kommunen ansvarar för nödvatten till er. Dvs om vattnet är obrukbart ska de ju sätta ut tankar... Var är er närmaste då? Ni har ju ingen naturlig servicepunkt såsom affär etc...

    Ja, jag är lite arbetsskadad och lite skadad av den jag bor med, men jag tycker att sådana frågor är intressanta att veta mer om... Hur ser det ut just hos er?

    Jag hävdar också att man får äta glass och godis när man är sjuk. Då får man äta allt, för man kanske inte är så sugen på saker och då måste man ju få i sig näring. Johan hävdar dock att man bara får äta äppleklyftor, tråkigt men sant. Nu undrar jag om han hittar på det bara för att jag inte ska äta godis och glass?!

    Jaja, nu ska jag fundera på att laga lite mat.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen18 oktober 2011 kl. 20:15

    Bra där Sorken att du har säkerhetstänk nu för du kommer väl ihåg huset i Påarp med dräneringsarbetet och alltihopa rasade. Viktiga frågor. Folksam-mannen får väl kolla så försäkringarna håller.
    Annars är det himla synd om dig Pierre, varför måste man bli förkyld? Det är ju en helt meningslös sjukdom, helt onödigt lidande. Har du provat Kan-Jang, mirakelkuren mot förkylning. Funkar faktiskt. Annars får vi hålla tummarna att några hekton försvinner under sjukdomsperioden.
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  3. Hej sorken all sprängning sker på egen risk.Det är upp till oss om vi vill ha vatten o avlopp eller inte. Angående vattnet vet jag inte hur det blir med hörde något om att alla får ansvara för att ha sitt eget vattenföråd. Rekomenderas att man har en 10 l dunk och byter vattnet 1gång i veckan. Så att det inte blir gammalt.

    Kram på er i skåne land

    SvaraRadera