söndag 23 oktober 2011

Sorken rapporterar från Berlin

Hej på er kära läsare

Just nu rapporterar jag från Berlin. Vi åkte hit i helgen tillsammans med två goda vänner, Johanna och Patrik. Vi anlände runt 2300 på fredagen och lördagen ägnades åt busstur, promenerande, kikande i affärer, mat och mycket trevlig sällskap. Några saker tycker jag har varit extra intressant;

1. Berlinmuren var mycket tunnare och lägre än jag trodde. Jag såg framför mig en gigantisk koloss!

2. Hur har de haft råd att restaurera  staden till det skick den är i idag, vilken inte visar så mycket skador från krigstiden.

3. Staden är som ett museum. Byggnaderna är FANTASTISKT vackra.

Vissa hävdar att de tycker att Berlin är lilla New York. Det tycker dock inte jag. Berlin har sin charm på många sätt, men att likna det vid New York är kanske inte helt rätt enligt min syn iaf. Det är en helt annan puls i NY.

Vi bor på ett grymt hotell. Till frukost kunde jag beställa omelett efter smak och de hade 20 % yoghurt som jag toppade med lite linfrön. Jag har inte gjort några avsteg från min diet förutom att jag ätit några jordnötter. Det e lite för mycket kolhydrater i dem men ok ut LCHF synpunkt om jag förstått det hela rätt.
Sen har jag också druckit två glas vin. I övrigt har jag mest ätit kött med kryddsmör och broccoli.

Nu e snart vecka 9 avklarad och vecka 10 börjar. Hoppas att vågen ska visa ett minus idag, men det räknar jag inte med. Jag tror jag är på en trååååååkig platå just nu. Vågen är med i Berlin och snart är det vägning, Håll tummarna för mig.

Puss å kram alla

2 kommentarer:

  1. Hej Sorken!!
    Va kul att ni har det bra i Berlin! Här hemma har vi det bra, och vi sitter o myser i soffan Nova och jag.
    Angående vågen och vägning så kanske jag kan trösta dig med att jag har gått upp ett hekto, men det beror inte på smågodis *hihi* det var ju såklart en lögn. Ville luras lite, men jag förstod att du iallafall inte riktigt gick på det...;)
    Jag har oxå ätit jordnötter, det gjorde jag i fredags...alldeles för många. Kanske tre nävar om man räknar ihop det. Plus att jag ätit lite för mycket jordgubbar.
    Funderar på att köra kött- och såsperiod ett tag nu så att det börjar hända grejer på vågen igen för nu känns det jäkligt segt!
    Håller tummarna för att det går bra för dig på vågen.
    Hälsa Johan:)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen23 oktober 2011 kl. 11:46

    Guten Tag!
    Härligt med engagerade människor som tar med sig vågen på resan, toppenbetyg för det!
    Sorken vet att vinet ska förbrännas före allt annat och under tiden stoppar ketosen. Du har förlorat 2-3 dagars förbränning, där sitter felet. Samma gäller smågodiset som Elin inte äter "hihi", där går också nåt dygn förlorat. Fast alkoholen är värre om man bara tar enstaka smågodisar, som jag tror det är. Har ändå funderat på Elins fråga från förra veckan, att anteckna allt hon äter och kolla kolhydratshalten, där kan finnas nåt litet att hämta. Fakiren rekommenderas! Dvs kött och Bea en vecka. Testa.
    Sist men inte minst när det gäller Berlinmuren kommer här ett visdomsord: Murar behöver inte vara höga eller breda för att förhindra friheten. Dom kan vara helt osynliga och ändå hålla människor nere i fångenskap! Det enda som behövs är att skapa rädsla och skräck. Det kommunistiska grundreceptet! väldigt likt fettskräcken som styrt världens befolkning sen 50-talets oseriösa och manipulerade rapporter. Det är kolhydraterna och socker som gör oss feta och sjuka!
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera