söndag 16 oktober 2011

Sorken Söndagsbloggar

Jaha, då gick en vecka till och snart börjar nästa. Först kan jag väl rapportera att viktminskningen denna veckan är en uppgång. Men det var ett var veckor sedan jag stod still så det är väl dags igen. 4hg visar vågen plus, men det var väl min tur helt enkelt. Jag vet ju att jag har skött mig så då är det inte svårt att glömma plusset och fortsätta mot mål.

Nu sitter jag i bilen hem från Norrköping. Vi har varit där och firat Björns födelsedag denna helgen. Det har varit en bra helg med blandat innehåll såsom opera, god mat, mycket snack och svampplockning. Nio kg svamp blev det, så nu kommer jag väl att äta gå in i en ny svampperiod med kantareller till det mesta.  Johan blev riktigt svamptokig på slutet för han hittade en riktigt bra kantarellfarm. Likt Hans och Greta följde han kantarellstråket och sen när han skulle hitta tillbaka hade han gått vilse. Vi andra väntade vid bilen och när han äntligen hittade oss så var han både lite svettig och skakig på grund av nervositet för att inte hitta tillbaka och av adrenalin för att han hittat så mkt svamp.

Igår passade Elin och Pierre på att skicka en hälsning till oss när vi var på Operan. När vi kom tillbaka låg där två påsar chips och mörk choklad på sängen. Dippen till chipsen stod färdigblandad i kylen. Jag kan lätt konstatera att det var inte helt oväntat, men varken jag eller Johan rörde det. Jobbigast var det för Johan som verkligen ville äta, men jag ställde undan det och glömde bort det. Kvällen avslutade jag istället med en kopp the toppat med grädde. Johan var mkt duktig och Elin och Pierres sabotage funkade inte alls. Däremot kan det vara så att hämnden är ljuv :)

Ja, nu är det ett par timmars bilresa kvar och dags att fylla i vågen. Hoppas att det har gått bra för er alla medbantare!


3 kommentarer:

  1. Hihi det va kul med en liten psykning. Värst för Johan antar jag...tycker ni är enormt duktiga och jag är inponerad över att det inte "tog" på er såpass att ni föll för frestelsen. Heja er! Jag vet inte hur det är med Pierre, ifall han kommer att falla för frestelsen...det årerstår att se efter kvällsmaten. För mig är det inga bekymmer :) Dock så äter jag lite choklad. Max två rutor om dagen vilket borde vara helt okej.

    Riktigt kul att ni hittade så mycket svamp, och tur att inte Johan gick vilse i pannkakan..eller i Luddingsbo-skogen :).
    Trist med viktuppgång, men det beror säkert på naturliga grejer i kroppen, som för mig. Nästa vecka är dom väck!
    Ses i november!
    STOR KRAM TILL ER

    SvaraRadera
  2. Besviken på min bror. Trodde inte han var den som tackade nej till chips men men.

    SvaraRadera
  3. Tips från Coachen16 oktober 2011 kl. 20:41

    Grattis Johan och Sorken! Ni har visat att Skåningen står sig...med eller utan chips!
    Coachen

    SvaraRadera