fredag 4 november 2011

Fredagsbloggen här.


Dagarna går så fort att man inte hinner med.Vad gäller viktminskning så är det som vanligt lite upp och lika lite ner.Jag är van och min bestämda åsikt är att det kommer.Har inte varit så övertygad någon gång att just denna diet är .Nog om det.Hoppas att det går bra för er andra.






Snart ska jag åka till jobbet och tycker det det ska bli skitjobbigt.
Jag vet att jag får vara själv under nästan hela eftermiddagen och kvällen.Jag vet att jag inte kommer att hinna med det jag ska och det blir irritation både från min sida och de gamlas.Vad händer med vården i dag.Det är ju inte bara hos oss utan i hela Sverige.Var har politikerna sina gamla?Varför kommer dom inte ut och är med oss i arbetet.Det står så fint att självbestämmandet är viktigt men det är inte så lätt att hinna med alla olika viljor.Vi har fått hört att vi inte har några bra rutiner och använder tiden på ett felaktigt sätt.VILKEN TID.Jag skulle så gärna vilja göra något men jag vet inte vad än.Detta är ju inget nytt men politikerna skiter ju i det .Finns det ingen som har ett litet tips.Ska det vara så svårt att få någon att förstå att vi gör de gamla illa.


Kram från Bettan

3 kommentarer:

  1. Mamma då <3
    Hoppas det går bra på jobbet idag och hela helgen!
    Tänker på dig!
    Simma snart?
    Puss

    SvaraRadera
  2. fruktansvärt., kanske en marknad för kompetenta projektledare, att effektivisera vården...

    SvaraRadera
  3. Jag blir ledsen när jag hör detta, även om det inte är en nyhet. Ingen vill väl att ens nära och kära inte ska hinnas med. Vad hände med värdigheten. En förändring måste ju ske på så många plan inom vården.
    JA, något vill man göra. Så många upprop som är gjorda och ändå är det fortfarande illa.

    Jag tror dock att man måste påverka den kommunala politiken, för de är dem som sitter på fördelningen av pengarna i våra kommuner. Få dem att inse!

    Kram på dig Bettan, och hoppas att vågen är med dig imorgon!

    SvaraRadera