tisdag 8 november 2011

Jaha Bloggas ska det varje tisdag.......

Fasen vad imponerad jag är av min tjej hon sköter sig verkligen utan fuskande som en annan. Det känns bra att hon är helt bestämmd med vad hon vill och så. Det hjälper mig massor att hon inte köper hem en massa onytigheter hem till oss på landet. För finns det inget skräp hemma så kan man inte äta något. För finns det gott hemma så äter jag det. Men nu när hon kör lchf så finns inget gott för mig här hemma förutom när hon köper något gott till mig. Men vilka kontraster det här livet är förr så fanns det nästan till varje helg chips dipp läsk lösgodis choklad. Nu äter jag juh nästan inget godis eller läsk. Det känns bra för hälsan. Jag har väldigt känslig mage me så jag brukar få ont i den när jag äter onyttigt. Jag har upptäck en grej havregrynsgröt är jäkligt gott speciellt med äpple mos vet inte hur nyttigt det är men det måste juh vara ett bättre alternativ en smörgås. Så jag ska försöka äta lite mer av det till frukost och kvällsmat. Elin och jag bestämde förr förra veckan att vi skulle bada varje torsdag men än så länge har vi inte kommit i väg en ända gång vi får se hur det blir med det skulle villja att hon pushade lite mer på det med tanke på att det är hon som tycker vikten är ett problem mer än vad jag gör.

Idag fyller min och johans mamma år. Vi var där hemma efterjobbet och hon bjöd på äpplekaka och massa kakor. Kan berätta att hon tog två bitar av äpplepajen hur många kakor hon tog vet jag inte för vi åkte innnan Nova blev för trött. Grattis än en  gång kära mor.

Hoppas ni alla har det bra och passa på att tänd ljus nu i höst mörkret det är juh så mysigt.........

Pierre

1 kommentar:

  1. Tips från Coachen9 november 2011 kl. 12:30

    Bravo Pierre!
    Du är faktiskt jätteduktig som inte smyger iväg och fyller på hemliga förråd utanför huset, hahaa...
    Det var kul igår när vi vrålade en vi gratuler körsång från bilen på väg till Ängelholm. Johan körde! Kerstin fyller ju år på samma dag som en viss skåning här nere så vi passade på och sjöng från bilen. Ingen aning hur det lät dock.
    Vi åt LCHF-middag och ingen tårta utan Sorkens panacotta till efterrätt. Alla var nöjda!
    Heja Pierre!
    Kram från
    Coachen

    SvaraRadera