måndag 7 november 2011

Måndagsrapporten

God kväll på er!


Sitter här nöjd och glad med te i magen. Jag är verkligen beroende av mitt te. Kör nästan alltid samma smak, jordubb och vanilj...ibland hallon och vanilj. Sen har jag ganska mycket grädde i och då blir det succé! 
Har även provat karibisk smak och det är mycket kokossmak och den är helt klart god, men just nu kan jag inte frångå mina favoritsmaker. 


Vad har hänt idag då? Inte så mycket faktiskt. En riktigt grå dag har det varit. Min och Pierres lilla prinsessa är förkyld med hosta och rinnande näsa. Stackars :(. Tur att hon inte har feber.  Jag och Nova åkte in en sväng till Hageby centrum och handlade lite grejer. Bland annat inhandlades en present till svärmor som fyller år imorgon och vi ska dit och fira henne. 


Riktigt tråkigt att jag gått upp 1,1 kilo, men som jag skrev under min bloggflik så ska jag försöka att inte bry mig eftersom jag vet att jag skött mig. Får se hur det ser ut nästa söndag. Det kanske går neråt om jag inte tänkter så himla mycket på det. 


Imorse hade jag en sån där jobbig morgon när jag inte visste alls vad jag skulle äta till frukost. Jag har ätit ägg alldeles för mycket så det är bara att glömma, då menar jag alltså kokt ägg med majonäs. Det va ganska länge sen jag gjorde äggröra...men det är jag inte sugen på. Min frukost idag fick bli en bärsmoothie med grädde och bär och lite mjölk. Det va gott, men jag höll mig inte mätt lika länge som när jag äter ägg och majo. 
Har snöat in litegrann på korv oxå. Den jag åt idag innehöll bara 2,8 kh/100g. Den hade smak av vitlök och paprika. Gottgott.


Igår hade vi strömavbrott i nästan tre timmar med start omkring klockan fem har jag för mig...kanske halv sex. Anledningen va en stackars skata som hade flugit in ett ställverk i Klockartorpet. *Poff* så dog den och det blev mörkt.
Vi hade en stek i ugnen som tack och lov precis var klar och Pierres ris va oxå precis klart så det va bara att ta fram bea-såsen och äta i ljusskenet. Mysigt. Nova fick värmeljusvärmt vatten till sin välling och det gick alldeles utmärkt. Måste säga att det är mysigt med strömavbrott när de inte håller på allt för länge. Då myser man lite extra och har massa tända ljus överallt. Vi såg att det är dax att åka till Ikea och inhandla mera ljus inför vintern för de var nästan slut (!) och det går ju inte. Man kan inte vara utan ljus, inte när man bor på landet.


Här är bild på kladdkakenuffinsarna som jag bakade i förra veckan. Och något som jag då glömde bort va ju att de skulle stå och stelna ganska länge i kylen efteråt men jag tog och la upp dom på en tallrik med en gång och det kan ni se på bild nr 2. Det ser ut som bajs med nåt rött i och det röda är hallon. 


Bild nr tre föreställer samma kaka, men stelnad och mycket godare i konsostensen. :) Jättegott med 
 grädde till.



















                                               
Måste ju även visa att jag klarat mitt eldprov och det är att jag köpt smågodis till Pierre och sedan sett hur han ätit upp allt :). Blev inte särskillt frestad, bara lite men det va inga problem att stå emot. Jag hade ju mitt te som vanligt *hehe*




  
 Vill även visa en bild på mina finaste när vi var uppe på akuten med lilla skruttan som hade ramlat på huvudet. Usch va jobbigt det va. Men som ni ser på bilden så är hon här vid gott mod och med facit i handen så vet vi ju att allt gick bra. Så skönt!






Avslutar detta blogginlägg med min finaste underbaraste lilla skatt. Jag hör henne just nu när pappa byter blöja på henne. Hon säger att hon vill ha välling och sen sova, så det ska vi ordna :). Hoppas hon mår bra och sover bra inatt så att vi kan åka på babysim imorn. Natten får avgöra.


Hoppas ni alla får en toppen vecka!


PUSS&KRAM ELIN








4 kommentarer:

  1. Tips från Coachen7 november 2011 kl. 20:49

    Vilket fylligt inlägg Elin!
    Du är en riktig bloggmästare och så bilder på allt!
    Tänk inte så mycket på veckans uppgång, fastna inte i det, så här är det faktiskt. Det är säkert bara vätska, om du fått i dig mer kolhydrater är vanligt så binder dom vätska. Slutresultatet är det som räknas! Och kom ihåg att om du krämer dig för mycket och tänker för mycket på det så blockeras nedgången, bara släpp det, det är ju historia nu! Du har fortfarande tappat 9cm på magen, kanske mer?
    Vilket fint foto på prinsessan med rosa rosett!
    Vad hon växer fint!
    Till slut blev jag nyfiken på märket på ditt te?
    Det låter så gott!
    Kram på dig!
    Loosa lugnt!
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bild på Nova:)O smilar som värsta fotomodellen:) Så skönt när de ligger still när man ska fota.

    Tog tag i min julkortsfotografering igår, tog på Noomi en söt tomtenissaklänning o strumpbyxor och sen fick jag jaga henne här hemma och försöka på alla sätt och vis att hon skulle vara någorlunda still o helst smila haha:) Efter 35 försök så fick jag ett skapligt kort haha o det var när hon la sina klossar och blev superglad när hon fick alla sex att stå på varandra:D

    Verkligen tråkigt att du hade gått upp lite denna vecka, men som alla säger,du vet ju att du sköter dig så det är bara att släppa o fokusera på nästa vecka:)Jag tror på dig Elin!!

    Om du gillar starka korvar så finns det ju en på Willys som ser ut som varmkorv i stort paket med 95% kötthalt och den är supergod att göra korvgryta med lite paprika,lök o champisar:)

    Ägg förstår jag att du blir trött på...det är lätt hänt. Hoppas du hittar lite roliga o lätta frukostrecept:)

    Hoppas att vi kan ses snart igen..Noomi börjar ju dagis nästa vecka men innan min skolstart så kommer hon bara gå tre dagar i veckan.

    Ha en bra vecka nu,jag håller tummarna tills på söndag:) Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej Elin! Vad söt Nova är! Jättefint kort! Vad synd att hon blivit förkyld, hoppas det ger sig snart. Här går det oxå trögt! Jag vägde mig i söndags och hade gått upp 0.8. Fyyy vad tråkigt! Jag vill rasa nu! Jag känner igen mig i det där med frukosten. Jag pendlar mellan äggröra och bacon, plättar, eller turkisk youghurt. Vill komma på nåt nytt! =) Vad duktig du är som står emot godiset när din sambo har! Jag tycker jag har sug hela tiden nu för tiden, men jag har oxå hållit mig! Förutom den där glasskulan och toppingen på hotellet i lördags. Hoppas allt är bra med er. Fortsätt kämpa! Heja heja! Kram Mikaela

    SvaraRadera
  4. Vilken sötnos Nova är!
    /Lotta

    SvaraRadera