tisdag 15 november 2011

Pierras Tisdagsblogg

Hej hej.

Vintern närmar sig med stora steg det är skönt med en ebersprächer i bilen då. Jaha här rullar dagarna på inget engagemang till motion efter mitt arbete. Idag har jag gjort gott efträtts bröd i våran kamin. Jag freestylade ihop en deg som jag sen plattade ut och la i ett halster sen satte jag mig och gräddade det över glöden. Och som lök på laxen hade jag äpple mos som smör på mitt efterätts bröd. Jäklar vad gott.... Annars så kan jag meddela att läsk backen är slut här hemma den som var kvar sen novas namnkalas den räckte länge. Skulle vara kul att veta hur mycket man skulle ha ätit och druckit om man hade fortsatt som innnan. Hmm kanske ett badkar med läsk. Och ett kar med choklad. Med tanke på elin berömda godispåsar på 1,3 kg. Hmm läste någon stans att det finns folk som inte kommer nå sin mål vikt. Hur känns det då?? Kan man inte spurta när man bantar?? eller går kroppen i svält läge då??  Och man kanske rent av går upp i vikt?? Ja jag vet inte jag jobbar juh med händerna. :) Ja ja nu ska jag inte fortsätta mer känner att jag är dryg och provocerande.

4 kommentarer:

  1. Tips från Coachen15 november 2011 kl. 21:35

    Du är varken dryg eller provocerande Pierre, då får du nog skjuta skarpare! Jag gillar din stil, pang på rödbetan och inget knussel...nästan som en finne juh!
    Det är enkel matematik att se att ingen når målvikten som det ser ut...hur många blir chockade av sanningen nu? Men vissa, bla du kan nå det med en kraftig spurt för enligt min tidigare kalkyl skulle du fattas -1,5 kg bara...med dåvarande takt och jag har inte gjort nån ny kalkyl.
    dock tycker jag att det allra viktigaste blir lärdomen på vägen och att vissa kommer att fortsätta efter slutdatum med idealvikten avklarat till nästa sommar. Storvinsten för mig blir i såfall en bestående livsförändring hos dessa individer jag syftar på.
    Vad är ebersprächer? där blev jag mållös, helt okunnig i Norrköpinska tyska attiraljer...
    heja Pierre
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Hej coachen.
    Det är internt mellan mig och Johan. Han älskar det ordet :). Vad det igentligen betyder är dieselvärmare, som alltså sitter i bilen och ser till att den är varm när man åker iväg. Hängde du med? Det är inte norrköpinska, jag tror det är tyska ;)
    /Pierre

    SvaraRadera
  3. Tips från Coachen16 november 2011 kl. 06:25

    Tack, gissade på något sånt med tanke på hänvisning till kylan. Hahaa, Johan brukar tycka om roliga och annorlunda ord så nu vet jag var det kommer ifrån.
    ha en fin dag!
    Coachen

    SvaraRadera