måndag 12 december 2011

Då var den här då, sista måndagen...

...i den här tävlingen och det betyder att det är sista måndagsrapporten.

Hej på er!
Hoppas att ni alla har haft en bra vecka. Här har det varit bra och vi har äntligen blivit helt friska. Hoppas det håller i sig ett tag nu.

Jag fick en smärre chock igår när jag fick höra vad Johan och Sorken hade gått ner. Jag som trodde att jag hade varit duktig och tappat 8 hekto, men det var ju helt plötsligt inte värt mycket. Verkar som att helsingborgarna menar allvar där nere *hehe*. Det blir en tuff match för mig att ta mig om Sorken, men även att  inte låta Johan ta andra platsen...det blir helt enkelt jätte spännande att se hur det blir på söndag.

I helgen hade vi lite gäster hemma som kommit för att fira min födelsedag i efterskott. Det va jättemysigt att träffa familjen och Sofie. Saknade Titti, men hon  var på barnkalas :). Jag bjöd på lite olika kakor, saffranslängd och lite dumle. Till mig och mamma blev det chokladmousse som för övrigt blev kalasgod! Den innehöll bara grädde, äggulor och 72 % choklad. In i kylen en sväng och sen var det klart. Jag har fortfarande lite svårt att fatta att jag faktiskt inte äter sånt där annat skit längre, typ som kakor, godis, läsk och allt annat som man bara "tröck" förut. Numera blir det bara lchf efterrätter och det är inte ofta det händer. Något annat som jag har svårt att få in i skallen är att jag alldeles snart har en vikt som börjar på en 7:a. Det är säkert 5,6 år sen det var så sist så det är väl på tiden att det blir så igen snart, men bara för ett tag för sen ska vikten börja på en 6:a och senast det va så kanske va i mellanstadiet eller nåt *haha*. Herre gud!

Idag har jag och Nova varit ute på en promenad, och det va inte sådär skönt som det brukar va för det va rått och jävligt kallt, men är det sista veckan så är det. Bara att bita ihop och ge sig ut. Blir det inte promenad ute, så blir det på bandet eller så blir det simtag i basängen en gång om dagen. Tänker givetvis extra mycket på vad jag äter denna veckan, och sen så får vi se om det ger något bra eller kanonresultat på söndag.




Tänkte bjuda på en "före" bild och den är ifrån i juli när vi var nere i Helsingborg. När jag tittade på den igår så tänkte jag "Herre gud va stor jag var!" Jag insåg nog inte det riktigt, men när jag tittar på den bilden så ser jag och känner jag att jag har gått ner från 94 till 81 kg. Wohoo!!
Bjuder även på två andra tjockisar som även dom har tappat fett :)                                                                  

Eftersom jag inte har någon bra efterbild så får ni vänta med det. Det bästa vore väl nästan att jag tar på mig samma kläder och försöker ha samma härliga hållning som på bilden....

Nu ska jag mysa med Nova innan det är sovadax för henne. Imorrn är det babysim igen, mysigt!

PUSS&KRAM ELIN 

9 kommentarer:

  1. Kom igen nu sista veckan! Jag känner på mig att den här veckan kommer bli en bra vecka för dig! Slutspurten i tävlingen! Heja, heja, heja!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Åhh tack snälla Lotta!! Det värmer och peppar verkligen! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att jag får vara lite patriotisk och heja lite extra på Elin.Naturligtvis hejar jag även på de som har möjlighet i tävlingen.Vi andra får vara stolta över oss själva och vad vi har åstakommit.Vi fortsätter i den andan.Puss på dej.Bettan

    SvaraRadera
  4. Hejja hejja Elin! Jag misstänker att du motionerar extra mkt och håller igen. Det blir en spännande match!
    Va härligt att du själv ser skillnad. Tänk när vi var här i somras och bara åt och åt och åt och åt och åt.....

    Nu är det minsann andra bullar!

    Puss å kram söta du

    SvaraRadera
  5. Tips från Coachen13 december 2011 kl. 05:26

    Heja Elin!
    Du får inte nedvärdera dina 8 hekton, det är ju kanonresultat för veckan. Nu får du gå så bandet ryker...Ska bli roligt att se bilden på den smala skönheten som tittar fram här på söndan, oavsett placeringen!!!
    Du är en riktig fighter ju in i det sista!
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  6. Hej på er jag måste nu dementera vad jag skrev i går.Jag menar naturligtvis partisk jag hoppas ni förstod så det inte blev något missförstånd.Kram från Bettan.

    SvaraRadera
  7. Tack för era fina kommentarer!! Puss och kram på er!

    SvaraRadera
  8. Hej! Nu har jag skrivit 2 ggr från min telefon men det vill visst inte komma med, så nu provar jag från datorn =).

    Så himla bra det har gått för dig Elin! Stort grattis!! Före och efter bilder är alltid roligt. Jag satt och kollade härom dagen på hur man såg ut efter förlossningen. Fyy säger jag bara! Ingen rolig syn. Jag ska oxå lägga ut lite bilder sen. Men jag vill nog tappa lite till. Den där berömda 7an är jag oxå ute efter! Inte många hekto kvar nu. Du och jag ligger väldigt lika i vikt har jag sett =). Den här gången har det gått lättare för mig att gå ner. När jag hade fått Hugo, tog det ca 7 år (!!!) att gå ner det mesta. Men det var ändå inte allt. Det handlar nog om att jag valt rätt metod nu. Så tack för tipset!
    Kämpa på nu sista veckan! Jag håller tummarna för dig. Vad ska man läsa sen då?? Ska du ha kvar din andra blogg? Så kul att följa dig och familjen =).
    Det slog mig förut, snart får vi planera för 1 års kalas både du och jag! Herregud vad fort tiden går! Skrämmande....

    Kämpa på sista veckan nu!! Heja Heja!

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Tips från Coachen13 december 2011 kl. 19:09

    hahaa Bettan, du får vara både partisk och patriotisk...Sorken är född svensk! rolig felsägning dock, tur att man inte är en freudian...
    kram på dig
    från matriarken
    Coachen

    SvaraRadera