tisdag 13 december 2011

Otur............

Så typiskt att man skulle bli magsjuk och sen förkyld näst sista veckan två sjukdomar i ett nu blev juh min slut spurt som bort blåst. Hade tänkt köra läkerol metoden sista tiden men nu skiter jag i det pga av att jag aldrig skulle hinna ikapp. Det är först nu jag börjar känna mig riktigt frisk igen. Och jag tror inte min metod passar så bra när man är sjuker. Jag är nöjd med min tid här i tävlingen. Hur har mitt liv ändrats sen innan tävlingen???

1. Jag äter nästan inget godis 
2. Jag dricker nästan ingen alkohol (tror jag druckit en starköl under tävlingen)
3. Jag dricker nästan ingen läsk

Men jag har två saker jag inte är nöjd med det är följande. Jag har problem med frukostarna. Ett tag körde jag bara shakes till frukost det funkade jätte bra sen vet jag inte vad som hände. Jag vill tillbaka dit. Bad Elin köpa hem shakes idag. 

Den andra grejen jag inte är riktigt nöjd med är. Jag skulle villja komma igång och göra något kanske två gånger i veckan. Elin och jag har pratat om att åka och bada. Men det har inte blivit av en enda gång. Synd...

Så för att jag inte ska gå upp i vikt nu så fort tävlingen är slut så kommer jag fortsätta med mitt nya sätt att leva.Men jag kommer nog inte köra läkerol metoden någon mer gång. Utan jag kommer byta ut ett mål mot en shake.


Några funderingar jag fått under resans gång är som följer

Finns det verkligen något svältläge för kroppen?  Hur funkar det hittar ingen bra info om det på nätet. Är det bara skitsnack???

Många pratar om att det blir så svårt att gå ner i vikt när man blir äldre. Varför, Och betyder det att jag måste leva på shakes efter 50??

Nu håller jag tummarna för att Elin ska ta hem vinsten och bli biggest loser 2011. Måste bara få säga att jag är grymt imponerad av henne. Ibland blir jag lite rädd och undrar vart min lilla sockerslavinna tagit vägen. Sjukt kul att se henne så inspererad och peppad och smal. Men självklart kommer jag att glädjas åt vem som en vinner.
Men frågar man mig så är vi alla vinnare alla har juh tappat i vikt och vi har pratat om olika sätt att gå ner här på bloggen och stöttat varandra. Jag kommer i alla fall fortsätta skriva här ibland och rapportera min vikt här i fortsättningen för att hålla koll på mig själv. Jag hoppas bloggen finns kvar. Jag tror den kommer leva vidare    Det här med bantning är juh någon som ligger dom flesta kvinnor varmt om hjärtat.

Nu är det snart Jul med allt som hör till. På fredag ska jag äta julborde med familjen det ska bli gott sen ser jag fram emot mycket god mat under hela jul fram till nyår. 
Tack ska ni ha alla med bantare hoppas vi får hålla våra vikter.

Mvh Pierre



4 kommentarer:

  1. Tips från Coachen13 december 2011 kl. 22:01

    vilket trevligt inlägg Pierre!
    Och grattis till allt som du blivit av med!
    Beundransvärt!
    Djupa funderingar från dig, uppskattas verkligen!
    dom andra frågorna får vi återkomma senare för att undvika romanlängd här....
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Du är så underbar min fina älskling. Frågan är bara, saknar du verkligen din fd socker slav? Min nya livsstil bidrar ju till att du äter mycket mindre onyttigt eftersom det inte finns hemma:-) . Jag är så stolt över dig gubben, du är så duktig och framförallt jävligt snygg!! Älskar dig. Puss

    SvaraRadera
  3. Tips från Coachen14 december 2011 kl. 20:38

    Jag tycker att dom två ska gifta sig! Dom verkar ju kära...
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är roligt att läsa dina inlägg Pierre så jag ser fram emot att läsa dem framöver också!

    SvaraRadera