onsdag 31 augusti 2011

Tjockis Johan på konferens!

Hej Alla tjockisar!
Denna veckan är jag på konferens så därför blir det extra tufft då jag ständigt utsätts för frestelser. Det gäller att vara tuff och bestämd redan innan man ger sig in i ett påfund som detta.  Jag har precis kommit hem efter en dryg timmes promenad. Ligger här och vilar lite innan det är dags för att spela pingis.

Som ni förstår har det inte blivit något gym denna veckan heller. Det blir ju så när man är utomsocknes.

Chipssuget kommer på kvällarna men det är bara att tänka på att det snart går över. Jag kommer hem till helgen igen och då ska jag skriva mer om mina tankar och funderingar som jag har haft under veckan. Jag har inte provat någon ny diet utan jag håller mig till att äta mindre och röra mig mer.

Jag har badat idag i Stockholms skärgård, det var 17 grader, vet inte hur många kalorier som brändes, men misstänker att det inte är nog för en chipspåse.


Vi hörs nästa vecka!

psst... Jag har syndat och druckit en öl, men säg inte det till någon...

3 kommentarer:

  1. Jasså sitter du och dricker öl. Det är som flytande bröd eller vad var det coachen sa? Fan att du badade då hur kom det sig? Starkt att inte falla för allt gått som du säkert är omringad av i alla fall. Pierre

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen1 september 2011 kl. 05:36

    Konferens=Ständigt pågående fika, lunch,fika, middag, fika, snacks...ett rent helvete för en bantare! Må veckan gå fort så du kan återgå till dina Bantarfasoner på hemmafronten!
    Tummen upp för promenaden!
    Håll ihop!
    -4,1
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  3. Heja heja Johan! Du är superduktig och jag vet att du kommer att fixa resten av veckan utan att synda mer. Om du mot förmodan skulle synda igen (med det där som jag inte ska berätta för nån) så får du ta och hoppa i vattnet och simma i en timma i det 17 grader varma vattnet :). Det är bara att välja (flytande bröd) och att sen simma i en timma,eller ta ett stort glas mineralvatten med en citron/lime skiva i och sen en skön promenad. Är valet svårt??....Nää tänkte väl det ja.
    Kram på dig och heja heja!

    SvaraRadera