tisdag 13 september 2011

3 läkerol

En till vecka har försvunnit i mitt liv. Och några hekto lättare har jag blivit. Men till vilket pris. Oj oj oj det är fasen inget roligt att gå ner. I helgen hade vi namn kalas här hemma och oj vad gott det är med mat och sötsaker. Jag åt allt. En annan grym grej som hände var följande. Elin och jag står och lagar mat fredagkväll klockan är nog 2130. Då helt plötsligt knackar det på dörren Elin går för att öppna. Jag hör från köket hur hon fnissar till och ropar. Komm pierre det ligger pizza och kebab här. VA!!!!!????? Går ut i hallen med raska steg och mycket riktigt där ligger två pizzor och en kebab rulle. Tittar runt och får se ett väldigt roat bär. Varsågoda ät, ät sa han. som ett mantra. Och åt gjorde jag åt upp 40min av pizzan som var en cappricosa. Elin fläkte upp kebab rullen åt girigt upp innehållet. Vad dåligt jag mådde sen efter pizzan men det var rikigt gott. Sen fick vi oss ett gott skratt. Vi får väll se vad som ligger här utanför nästa gång ha ha. Annars har det rullat på inte hänt så mycket men som sagt i helgen har jag ätit pizza,smörgåstårta,tårta,munkar,brieost,salami m,m. Mmmm vad gott det var. Nu sitter jag här och blir riktigt sugen på mat igen. Men igår körde jag igång på riktigt igen. Så igår åt jag en halv burk ärtsoppa men två riskakort till. Och idag åt jag andra halvan men en god sallad till som Elin gjort. Nu har hon börjat pusha mig att jag med ska börja med lchf. Tror hon börjar tröttna på att laga mat. Men jag har inte bestämmt mig ännu. Jag tror nog jag ska börja äta som förut men inget vitt socker. Men vi får se. Skulle vara roligt om någon med excel kunskap kunde göra ett diagram över våra vikter och se hur vi ligger till procentuellt sätt. vem är närmast 3500:-

Bantar Pierra




4 kommentarer:

  1. Sjukt bra inlägg, f_n vad jag skratta när jag läste det här:)

    /Bäret

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen13 september 2011 kl. 20:25

    Bäret är inte att leka med!
    Han kör med både Revanch och Revenge.
    Och ni föll som furorna i Finladsskogen... lär inte behövas nåt exel-blad här just nu...kram på dig ex-bantar Pierre! Annars är det Sorken som kan Exel.
    Nu allvar. Socker, allt mjöl, ris, potatis och pasta, ta bort dem så kan du äta riktigt gott ändå och slipper allt lidandet, och går ner i vikt. kram
    coachen

    SvaraRadera
  3. Haha, det var roligt med Berrys hyss!
    Pierre, du har blivit så smal redan så du kan äta munkar med gott samvete!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tips från Coachen14 september 2011 kl. 06:31

    Pierre!
    Märker du hur gruppen går ihop sig så att du ska äta upp dig...såå farlig är du på vinnarstigen!
    coachen

    SvaraRadera