fredag 25 november 2011


Den här veckan har varit spännande.Har varit på Bodaborg och utmanat kroppen till det yttersta.Det var jätteroligt och jättejobbigt.Vaknade under natten efter tävlingen av att mina smal ben krampade det upprepade sig tre gånger.Vaknade på morgonen och mådde ganska bra.Tänkte vilken tur jag har som slapp träningsvärk jo hoppsan.Fredag morgon kom jag knappt ur sängen benen var som träpålar och kroppen värkte.Vilken tur att jag är ledig från jobbet i dag.


Jag har provat en liten ny metod denna vecka blev lite inspirerad av vad coachen sa till Elin om kalorier.
Jag började i tisdags att räkna mina kalorier och gissa om jag blev snopen när jag såg vad fort man stoppar i sig för mycket.Jag undvek grädde överhuvudtaget och petade i mig efter bästa förmåga det jag tror jag behövde för att klara dagen.Det blev lite över 1100 kalorier.Trots det ganska lilla kalori intaget var jag inte hungrig någon gång under dagen.Har fortsatt med detta och vågen visade fredagsmorgon strax under 89kg häftigt.Ska nu till goda vänner i Stockholm i kväll och då blir det svårt att hålla en sådan strikt diet men jag hoppas att inte lite gräddsås förstör det jag försöker uppnå.Jag har en tendens att bli lite manisk när jag upptäcker att det jag gör fungerar och vill då inte sabba det på några villkor.
Synd att träningen inte blivit en lika viktig del ännu.Jag blir väldigt inspirerad av Bäret så vem vet jag kanske börjar att använda mitt årskort på badhuset.
Nu får ni ha en jättebra resterande dag och helg.Lycka till på Söndag
Kram på er alla.

5 kommentarer:

  1. Oj vilket bra blogginlägg bettis. Kul läsning roligt att höra att det går bra. Pierre

    SvaraRadera
  2. Håller med Pierre! Fint inlägg, fint skrivet!
    Jag håller alla mina tummar och tår för att det ska visa resultat på söndag efter ditt knåpande och kämpande.
    Ring mig när du börjar använda årskortet, för då vill jag hänga med :).
    Puss o kram Elin

    SvaraRadera
  3. Grattis till att det funkar med att räkna kalorier, jag kör ju sunt förnuft metoden, som jag ska ha med mig hela livet, äta av allt men mindre, samt motionera som vanligt. Snart ska vi äta julbord ska bli trevligt. Hadä

    SvaraRadera
  4. Hejja hejja dig Bettan! Superglad för din skull. Just det citatet du har med, "pain is just weakness leaving the body" säger min boxningstränare varje vecka. Det är ett bra citat tycker jag.

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Tips från Coachen26 november 2011 kl. 20:37

    Såå glad jag blir av ditt inlägg Bettan!
    Att du nappar upp coaching och följer råden, ja, det gör det så meningsfullt att hålla ett öga på er här på bloggen. Grattis till viktnedgången och nu håller vi alla tummarna för dig på söndan!
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera