torsdag 24 november 2011

Torsdagens talare är Bäret!

Den här veckan har jag verkligen legat i, har gått 2 mil varje dag sedan har det blivit totalt 5 mil cykling och sist men inte minst så har jag simmat 5 dagar denna vecka. Så enligt vågen har jag tappat 10 kg denna vecka. OJ OJ OJ om de verkligen kunde vara så, de skulle vara härligt.
Vart tog min motivation vägen, vet inte om jag kommer hitta den innan tävlingens slut, tror faktiskt inte det. Finns ju så mycket gott man kan unna sig här i värden, synd bara att man blir tjock av det goda och smal av det äckliga. funderar på att ge LCHF en chans efter nyår. Går alla in för tävlingen fortfarande? Eller e de bara jag som tappat suget? Skulle verkligen vara skönt med lite långledigt nu så man kunde ladda upp batterierna lite och få sin motivation tillbaka.

Ha De / Bäret

4 kommentarer:

  1. hallå Mattias, håller med att det är tufft, jag har fuskat förra lördan ute o käka en stor härlig
    pasta tallrik på Harrys, i lördags var jag på födelsedagsfest ,resulterade i 2 bitar smörgåstårta, en bit persikopaj en bit kladdkaka, mums..ummm..och en o annan glögg har slunkit ned.
    ingen träning då jag varit förkyld.
    Vägde mig idag hos PIerre..FASEN VA LYCKLIG JAG BLEV, JAG VÄGDE TRORTS ALLT 78,5..KONSTIGT.

    LYCKA TILL I FORTSÄTTNINGEN OCH HÄLSA MOR O FAR

    SvaraRadera
  2. Hej Berry! Kör LCHF! Men varför vänta till efter jul? Börja nu, idag, imorgon eller på måndag!!! Du har inget att förlora. Kanske kommer motivationen tillbaka då om kilona börjar rasa. Än har du tid att tappa några kilon innan tävlingen är slut.

    Jag e fortfarande 100% med. Unnar mig en eller annan dessert då och då, men det är strikt LCHF så då är det ok. Sötsuget är borta helt, igår var jag inne i en godisaffär och skulle kolla en grejj till jobbet, och när vi kom ut ur butiken så sade Johan att han var chockad. Jag hade inte rört en min i butiken som visade att jag var intresserad av alla (god)sakerna. Jag tänkte inte ens på det. Jag gick in, kollade om de hade det jag sökte vilket de inte hade och så gick jag ut.

    Imorgon köper du en LCHF bok (eller lånar av någon/bibliotek) och sätter igång. Och om du tänker på julmaten och att du vill äta allt då, och därför inte vill hoppa på LCHF nu, så tänk inte på det nu! Det tar du då, och om du vill så kan du ju göra planerade avsteg från LCHF just då.

    Japp så får det bli. Ring om du vill ha pepp och så ska jag lära dig allt jag kan om LCHF!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Bäret!
    Jag håller såklart helt med Sorken! Börja med LCHF snarast för du kommer att tappa kilon. Du får äta dig mätt och suget efter massa onyttigt kommer att försvinna...en fd sockerslav borde väl veta det? Du är så sjukt duktig när det kommer till att röra på dig. Blir avis att inte jag är likadan *haha*. Jag är oxå med till 100% i tävlingen, men jag har oxå hamnat i dippar..är i en just nu eftersom jag står still. Det är enormt frustrerande!
    Angående julbordet, så får man ju äta massor som är LCHF-mat. Jag ser fram emot julbordet som vi ska till den 16:e december. Jag kommer äta allt jag vill, och det kommer vara lchf mat. Perfekt!
    Kram Elin

    Pierre hälsar att du som älskar vintern borde vara glad för snart kan du åka skidor oxå :) Det är ju perfekt.

    SvaraRadera
  4. Tips från Coachen24 november 2011 kl. 22:16

    Hej på dig Bäret!
    Ingen ledighet beviljas denne man!
    Men vill du chocka alla inklusive dig själv med viktras i slutspurten så börjar du på LCHF imorgon. Halva julbordet är ju LCHF- Elin kan coacha dig hemmavid direkt ju.
    Detta är mitt förslag till dig, dessutom kommer du att bli avgiftad från socker på en vecka! Slopa kolhydraterna så blir det skillnad direkt.
    du är den ende som motionerar rejält och regelbundet i gruppen så du skulle ju kunna ta en hel del kilon innan jul...
    Lycka till
    Coachen
    P.S Motivationen kommer av att göra det, inte innan!

    SvaraRadera