lördag 26 november 2011

LÖRDAGSBLOGGEN !

TJA... ALLA GLADA .

Vad tiden rusar iväg... HOHO SNART KOMMER TOMTEN HAR . NI VARIT RIKTIGT SNÄLLA I ÅR?

Alla tomtar måste oxå banta, kan inte vara bra att vara så där feta som dom är o kånka på alla julklappar..
Idag har jag varit på Julmarknad med en väninna ,Pierre, Elin och Nova...
Det fanns alternativ, typ jag köpte vegetariska korvar i ståndet för djurens rätt, korven var skitgod.Fair trade
var oxå representerade...m.fl

Sedan i en annan byggnad ,det där vanliga tomtetjosan..men det var trevligt , mingla lite med glögg och pepparkaka.
Jag har kommit över min tomte ångest, mådde faktiskt skit av tomtar för, symbolik antar jag och att jag
skulle överta min mors roll som pysslig mat och bullfixare, min mor var ju hemmafru så då hann de ju allt.Hon gjorde allt till julen, till o med julkorven, leverpastejen,m.m..Sonja har väl oxå hjälpt mig att komma över
tomteångesten då hon samlar på tomtar, tror hon har 172 st., jag blev helt enkelt tvungen att accepetra dom, nu är dom ju lite inne igen, trädgårdstomtarna.

Ikväll ska jag ut o röra på fläsket, först cromwell house käka lite , sedan 70-tals fest.Ska bli kul.
Vi ska husera på Arbis.

Imorrn hem till Pierre,Elin o Nova och fira 1:a advent, sen träffa mina väninnor och babbla  lite livsfrågor.

Har en känsla av att jag upprepar mig lite kanske , då får ni ha överseende..

HA EN UNDERBAR HELG OCH VAR SNÄLLA ANNARS KOMMER INTE TOMTEN...

PUSS OCH KRAM PÅ ER FRÅN KERSTIN

1 kommentar:

  1. Det var ett trevligt inlägg Kerstin! Kul att du ville komma idag på adventsfika :) Det va mysigt!
    Skönt att du kommit över din tomteångest med tanke på att Sonja hade ett par stycken ;)
    KRAMAR

    SvaraRadera