onsdag 23 november 2011

flingor och fruktsallad

Tja Johan här



Först måste jag säga att förstår och håller med föregående talaren, detta med mörker och kyla är inte min melodi heller.
Jag blir stressad och deprimerad, känns som livet bara rinner iväg, och man spenderar sina dagar i ett hål inomhus.
Tänk om man kunde leva någonstans där folk inte dör när de ramlar omkull utomhus, och då inte för att fallet i sig är illa, utan för att det är så jävla kallt så att man fryser ihjäl.. vansinne..
Det kan inte vara många ställen i världen där det är livsfarligt att gå ut (bokstavligt livsfarligt) om man är fel klädd eller svimmar av någon anledning(hjärtattack, blodpropp etc..)

Annars ute i världen brukar man varna för att inte åka till vissa områden pga bla bla bla..
Här kan man inte gå ut uthomhus! om man inte är rätt klädd, då dör man.
Finns det en paragraf för  miljöflyktingar i fns deklaration om mänskliga rättigheter ?

Annars har jag snöat in lite på fuktsallad och fil med flingor, enkelt och gott, jag tror jag kan äta en 5-liters hink med fil och flingor, jag har inte prövat, för sorken tittade konstigt på mig när jag kom ner i tv-rummet med en
salladskål (stor skål) med fil och flingor.

Vi fortsätter vår jakt på boende, det blev budgivning på lägenheten som vi var sugna på, vi hoppade av när det blev för dyrt, de ska ev få bedsked imorgon om det blir affär eller inte, om inte så kanske vi har en chans iallafall..

Ha det bra allihoppa..

6 kommentarer:

  1. Trevligt blogginlägg Johan!
    Kul det där med den stora skålen med fil och flingor! Ser framför mig hur du häller upp en liter fil och bara öser på flingor *fniss*
    Hoppas att ni hittar nåt finfint boende snart och att budgivningen inte drar iväg.
    Harebra :)
    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Hej Min kära storebror tänk att vi känner precis lika dant för vintern och mörkret usch. Skulle mycket hellre undvika farliga ställen än hela landet. Hmm vad är det där fukt sallad det lät lite otäckt. Är det massa olika mögel sorter :) haha. Tänk vad roligt en tappad bokstav kan vara. Kram från Pierre Elin Nova

    SvaraRadera
  3. hallå nu kom jag in...jag är lite trög med teknik, fan datateknik...och hur man bloggar..gör jag rätt
    nu på+ din sida på allas sida , jag vet inte riktigt hur jag tänker..

    FUKTSALLAD HMM LÅTER SKUMT...
    Håller med om att att vistas i detta land under
    vintertid kan innebära fara, endast några månader
    bakåt i tiden ajaj KAKNAK SÅ sa MIN LILLA FOT o KOM I GIPS FÖR DET VAR GLASHALT.

    Har garderat med många brodddojjor den här säsongen,SOM JAG REKOMMENDRAR ALLA ATT GÖRA.
    Ha en underbar kväll kramis

    SvaraRadera
  4. Tips från Coachen24 november 2011 kl. 22:20

    Men Johan!
    När det är mörkt går man i ide och sover.
    Efter gymmet alltså.
    Anpassningsförmåga heter det.
    God natt
    Coachen

    SvaraRadera
  5. sova bort halva livet, är det livskvalitet marja

    SvaraRadera
  6. Tips från Coachen26 november 2011 kl. 20:40

    hahaa, definiera halva livet? Jag sover mellan 22.30- 05.30, max. typ 7 timmar, oftast mindre...
    Coachen

    SvaraRadera