tisdag 22 november 2011

Mörker Kyla Blött Halt Smutsigt Disigt

Oj vad jag ogillar vinterna eller får man säga hatar. Jag blir så stressad av detta eviga mörker .

Märker på mitt humör att jag inte är mitt vanliga "jag" tror att mörkret har en stor inverkan på mitt psyke mer än  på många andra. Så jag har absolut ingen lust att banta nu men jag håller in på mat och godis så gott det går. I helgen överaskade Elin mig med ca 1kilo godis hon köpt i fredags. Fan vad fint känns inte direkt som man har stöttning här hemma när hon lockar med socker änglarna. Hur som jag har idag ätit upp den sista godis biten det var gott. Men nu har jag sagt åt henne igen köp inget godis för finns det inte här hemma så äter jag inget men när hon köper hem så äter jag upp. Så vi får se hur det blir med den saken.
Idag har jag försökt att köra hem pappas gammla 740 men den startade inte..... Så jag blev väldigt arg och tyvärr fick min kära far ta emot en del onda saker jag kastade ur mig. Mår dåligt för det nu men jag bad väldigt mycket om ursäkt och jag tror han ursäktade mig. Vi sa att vi ska laga den på lördag så förhoppningsvis står den här ute i helgen. Jag tror det är bränslepumpsrelät som har gott sönder. Känns bra att jag står kvar på min 79kg känns stabilt på något sätt. Aldrig mer över 80kg.

Det var det för idag.

4 kommentarer:

  1. Tips från Coachen22 november 2011 kl. 20:45

    Ja men det är ju det man har goda föräldrar till= att skälla ut dem efter noterna och ändå bli förlåten...goda föräldrar har överseende med era fel och brister..hahaa, tro mig, jag vet!

    så där har vi anledningen till dagens bikt från Elin...först köper hon ...och sedan..utan förvarning åker chokoladen ner...undrade just hur det kom sig att där fanns choklad i reserv...men håll till godo, jag ogillar oxå mörkret väldigt starkt och här i Skåne ljusnar det på från midnatt...de har bara tidigarelagt natten, dags för folkomröstning om vintertid!!!
    Heja Pierre, allting går över, alltid.
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Hej Pierta! Här kommer en värmande ljus hälsning från skåne. Visst är det tråkigt med mörker. Mörkt när man går upp och mörkt när man går hem. Men håll ut, snart vänder det. Även om det är jobbigt och tråkigt så är promenader bra för att hantera den mörka årstiden. Man får lite mer energi. Tänd en massa ljus och sätt på lite bra musik!

    Du har verkligen kämpat på bra med bantningen. Även om du haft tillfällen du har syndat har du åter gått tillbaka till återhållsamhet. BRA JOBBAT!!

    Snart ses vi igen. Det ser vi fram emot!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan Pierre.Jag känner ingen kille i din ålder som är så skitduktig på det du tar dej för.Tror inte det finns nåt som du inte klarar.I vinter är det ju annorlunda du har ju ett extra ljus som lyser för dej så du klarar säkert ett par mörka månader galant.Snart kommer sommarn.Kram Bettan

    SvaraRadera
  4. Som sagt Pierre snart vänder det 21 december..

    tack för i kväll det är så mysigt att komma hem till er...

    kramis

    SvaraRadera