tisdag 22 november 2011

Vafan hände??




har precis tryckt i mig 60 g choklad!!!


Innan så har jag som mest ätit 20 gram och det är någon gång ibland. Jag sitter och känner mig lite småchockad över vad jag har gjort! Nu känns det som att allt är förstört. Har jag fallit tillbaka till sockerjävulen?? NÄÄ så illa är det ju inte. Jag vet varför det hände. Jag blev inte mätt av frukosten och då satte suget in direkt. Det fanns  6 st 10g chokladkakor och jag åt upp varenda en. Blir arg över att det finns hemma...Det finns även smågodis här hemma, men det skulle jag inte för allt i världen röra. Nån slags gräns har jag. Tur är väl det.

Vet inte vad jag ville ha sagt med detta, men jag ville inte behålla det för mig själv heller. Det skulle jag ha gjort förr. Vet ingen så har det inte hänt ungefär...

Hoppas ni har det bra där ute. Här hemma har jag en jätteglad tjej som inte alls vill sova som hon brukar efter babysimet. Hon sjunger och pratar och det är så himla mysigt!

KRAM ELIN

3 kommentarer:

  1. Tips från Coachen22 november 2011 kl. 15:53

    Jaså inget värre?
    70% är rena läkemedlet så det kan du använda.
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Ja, 6 sånna småttigar är inte hela världen. Så länge du inte gör det till en vana och äter det var och varannan dag så gör det inget. Man får ju äta 70%ig choklad på LCHF, lite, ibland.

    Se det som en belöning för flera veckors kämpande!
    Puss å kram

    SvaraRadera
  3. Ja jag tycker också du kan belöna dig någon gång när du är så himla duktig annars:) Och mörk choklad är ju bättre än det mesta:) Men det bästa är ju såklart att inte ha något liggandes hemma men samtidigt alla de andra gångerna man inte bryr sig om att det ligger choklad o suktar på hyllan så känner man sig ju så stolt. Men vissa dagar får man en dipp o oftast kan man omleda de tankarna:) Jag tycker du är superduktig och jag hoppas att det visar sig på vågen snart så att du får en extra skjuts på den redan starka motivationen:D

    Hejja hejja!!!

    SvaraRadera